با توجه به نزدیکی پایان سال جاری
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: با توجه به نزدیکی پایان سال جاری با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها در حال جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد مؤثر با خرده‌فروشان هستند.
کد خبر: ۳۸۶۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 01 March 2017
به گزارش تابناک  از قزوین، اردشیر صفاپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه که با مواد مخدر که با حضور استاندار، مسؤولان استانی و فرمانداران شهرهای آوج، قزوین، البرز، آبیک و تاکستان  در سالن جلسات استاندار قزوین برگزار شد با اشاره به اقدامات دو هفته اخیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار داشت: در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر پنج همایش در دو هفته اخیر با عنوان‌های زنان و صیانت از خانواده، هیأت‌های ورزشی و اجتماعی شدن، اتحادیه اصناف و اجتماعی شدن، کارآفرینان و اجتماعی شدن و همایشی برای بانوان آرایشگر برگزار شد.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قراردادی که با صدا و سیما داشته، این مرکز را موظف به برگزاری 32 برنامه اجتماعی، فرهنگی و غیره در زمینه مبارزه با مواد مخدر کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ادامه داد: از دیگر اقدامات این شورا برای مبارزه با مواد مخدر می‌توان به برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد برای کارشناسان دانشگاه اسلامی با حضور دبیر شورا، همایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه بصیر آبیک و جلسه‌ای مشترک با معاون شهرداری و رئیس سازمان نوسازی برای اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری برای مقابله با مواد مخدر در سطح شهر قزوین اشاره کرد.

صفاپور عنوان کرد: دو نامه از طرف دبیرکل ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای در اختیار قرار دادن سوله و ساختمان‌های بدون استفاده برای ایجاد کمپ‌های ترک اعتیاد و انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی جهت مقابله با اعتیاد به استانداری ابلاغ شده که از استاندار قزوین درخواست داریم برای همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌های مربوطه مصوبه‌ای به این منظور ابلاغ کند.

این مسؤول یادآور شد: با توجه به نزدیکی پایان سال جاری با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها در حال جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد مؤثر با خرده‌فروشان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین عنوان کرد: در طی ارزیابی اخیری که ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور با بررسی چهار آیتم برگزاری جلسه با حضور شخص استاندار،‌ حضور فرمانداران در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، پیگیری مصوبات و حضور رئیسان کمیته‌ها در جلسات شورای هماهنگی صورت گرفت، استان قزوین موفق به کسب سطح یک در کشور شد.

صفاپور یادآور شد: طی تفاهم‌نامه‌ای که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر امضا کردند، تصمیم بر آن شد که این دو دستگاه در پنج محور برای مقابله با معضل اعتیاد همکاری کنند.

کارشناس سازمان‌های مردم نهاد استانداری قزوین هم در این جلسه عنوان کرد: 36 نفر از مشاغل مختلفی چون نانوایی، جوشکاری، رانندگی و غیره برای اصلاح معرفی شدند که تا کنون از این تعداد موفق به اصلاح 23 نفر شده‌ایم.

وی افزود: هم‌اکنون از 23 شخصی که موفق به اصلاح آنان شدیم 15 نفر دارای شغل هستند همچنین در حال برنامه‌ریزی برای شاغل کردن سایر افراد هستیم.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در ادامه مطرح کرد:‌ پیشنهاد می‌کنم در یک دوره 10 ساله، به طور منظم هر سه ماه این افراد را تحت نظارت و کنترل‌های محسوس و نامحسوس قرار دهید و آن‌ها را از گردنه درمان و اصلاح خارج نکنید.

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین هم در این جلسه تصریح کرد:‌ در حال حاضر سن مصرف اعتیاد بسیار پایین آمده و این یک معضل برای مسؤولان است که هرچه سریع‌تر برای این مشکل راهکاری بیاندیشند.

پیمان قجربیگی در خصوص افراد تحت درمان برای ترک اعتیاد افزود: 23 تا 24 هزار نفر در استان قزوین در حال درمان به این منظور هستند که این آمار نشانه عملکرد مطلوب مسؤولان است.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در ادامه عنوان کرد: استان به عنوان پایلوت همراه با سه استان دیگر برای اجرای طرح دادگاه درمان‌مدار جهت مقابله با معضل اعتیاد برگزیده شد.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: دادگاه درمان‌مدار می‌تواند یک راهکار بسیار نوین و اثرگذار برای حل معضل اعتیاد در جامعه باشد که این طرح شامل یک همکاری از چهار دستگاه اصلی اداره‌کل بهزیستی، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی است.

بهاره رحمانی افزود: این طرح از اوایل خرداد ماه سال 96 شروع شده و 6 ماه به صورت آزمایشی در چهار استان در کشور اجرا شده است که در سه ماه پایانی سال ارزیابی شده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن در تمام کشور اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار