معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قزوین:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: رهاسازی تلفات طیور موجب انتشار آلودگی های احتمالی در واحدهای مرغداری می شود.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 28 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین ،علیرضا اکبرشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در شرایطی که در تعداد قابل توجهی از استان ها مواردی از ابتلای طیور صنعتی و روستایی و آزاد پرواز به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش و تأیید تشخیص شده است، ضروریست برای کنترل دقیق این بیماری یا بیماری های دیگر از جمله نیوکاسل و برونشیت عفونی، همکاری لازم از سوی مرغداران با اداره کل دامپزشکی استان بعمل آید.

وی افزود: رها سازی لاشه ناشی از تلفات در واحد های صنعتی در حاشیه جاده ها که احتمالاً به دلیل عدم امکانات لازم در امحاء و لاشه ها در مرغداری ها صورت می گیرد، ممکن است سبب انتقال بیماری های متعدد در استان شده و در نهایت ضرر آن متوجه تمامی تولید کنندگان صنعت طیور استان خواهد بود.

اکبرشاهی در ادامه از تمامی هم استانی های محترم درخواست کرد: چنانچه با مواردی از رها سازی تلفات در فضای آزاد مواجه گردیدند، در اسرع وقت از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲، اداره کل دامپزشکی استان را برای اقدامات بعدی، مطلع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار