رحیمی:
تابناک: دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: درحال حاضر یک سوم خانواده زندانیان کشورتحت حمایت انجمن حمایت ازخانواده زندانیان اصفهان قراردارند و تعداد آنها از ۹۰۰ به ۲۱۰۰ خانواده افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۸۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ 24 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر،‌ حسن رحیمی شامگاه شنبه در همایش بزرگ خیرین در «نسیم مهر» که با همت اداره کل زندان‌های استان اصفهان و با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان برگزار شد با اشاره به اینکه وقوع جرم متاثر از عوامل فردی، ‌اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره است، اظهار داشت: زندان به عنوان ابزار تنبیه و زندانی زاییده ارتکاب جرم است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به خانواده زندانیان می‌تواند خسارت‌های سنگینی را به خانواده زندانیان،‌ خود زندانی و به تبع آن به جامعه وارد کند، اضافه کرد: به واسطه دخیل بودن عوامل گوناگون در وقوع جرم حق این است که تمام بار وقوع جرم را به زندانی و خانواده وی تحمیل نکنیم و در این راستا به نسبت عوامل مذکور آنها را در مسئولیت ایجاد شده سهیم کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه قضایی شعار «حبس در حد ضرورت و جلوگیری از حبس تا حد ممکن» را سرلوحه کار خویش قرار داده است، افزود: در بعد انتظامی نیز رویکرد پیشگیری در دستور کار قرار داده شود ودر این امر جدیت و تلاش همگانی در کاهش انواع جرم داشته باشیم.

جامعه باید سهم خود از وقوع جرم را بپردازد

رحیمی با تاکید بر اینکه جامعه باید سهم خویش را از وقوع جرم بپردازد، ابراز داشت: در این راستا انجمن حمایت از زندانیان و خانواده آنها با همکاری مسئولان و نهادهای مختلف مردمی شکل گرفته است تا به این قشر از جامعه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ با ۳۱ هزار و ۴۱۵ نفر روز جرایم غیر عمد با انعقاد قرار داد با نهادهای عمومی و شهرداری‌ها اشتغال برای مددجویان زندان‌های استان اصفهان ایجاد شده است،‌ افزود: در نوروز ۹۴ نیز ۶۰۰ نفر در این راستا فعالیت داشتند و اکنون نیز ۱۴۵ نفر در خارج از محوطه زندان مشغول به کار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان با اشاره به اینکه درآمد انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است،‌ ادامه داد: بیشتر این درآمد صرف حقوق زندانیان شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری به خانواده زندانیان،تهیه اقلام سبد کالایی در ایام ماه رمضان، سبد کالایی نوروز و سبد کالایی ماهانه از دیگر محل های هزینه‌‌ درآمد انجمن حمایت از خانواده زندانیان است،‌ اضافه کرد: کمک به آزادی جرایم غیر عمد،‌ و اعزام خانواده زندانیان به سفرهای زیارتی نیز از دیگر محل‌های هزینه‌ای اعتبارات این انجمن است.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم از خانواده زندانیان کشور تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان استان اصفهان هستند، افزود: تعداد خانواده‌های تحت پوشش این انجمن از ۹۰۰ خانواده در سال ۹۲ به ۲ هزار و ۱۰۰ خانواده در سال ۹۳ افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار