در نشست ستاد تسهیل و رونق قزوین
در نشست ستاد تسهیل و رونق استان قزوین عملکرد بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد بیشترین پرداخت تسهیلات را قزوین به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در نشست ستاد تسهیل و رونق استان که با حضور استاندار قزوین و جمعی از مدیران بانک‌ها و کارآفرینان در استانداری قزوین برگزار شد، چند دستورالعمل به امضا رسید.

در حوزه کمیته امداد مقررشد تا تأییدیه‌ای از سوی کمیته امداد به بانک‌ها داده شود که بانک‌ها بتوانند در کمترین زمان به مددجویانی که در زمینه‌های مختلف نیاز به دریافت وام دارند، تسهیلات پرداخت شود.

همچنین مقرر شد جلسه‌ای اختصاصی بین مدیران بانک‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره)، با حضور استاندار برای رفع مشکلات مددجویان این حوزه برگزار شود.

در حوزه قشر محروم و کم درآمد جامعه هم، مقرر شد تا مدیران بانک‌ها با همان حساسیت حوزه کمیته امداد، رسیدگی به خواسته این قشر را از اهم امور خود قرار دهند.

در این جلسه همچنین برای پیشرفت بهتر کارها در امر نظارت بر عملکرد بانک‌ها مقرر شد تا ناظری(شرکت مشاور) به عنوان عامل چهارم برای، رسیدگی به امور و رفع مشکلات در پرداخت‌ها از سوی بانک‌ها، بین بانک‌ها و حوزه‌های مختلف انتخاب شود.

در حوزه بنیاد شهید و پرداخت تسهیلات به زیرمجموعه این بنیاد هم مقرر شد تا بانک‌ها عملکرد خود را به استانداری ارائه دهند.

در این جلسه عملکرد بانک‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد بیشترین پرداخت تسهیلات به ترتیب در شهرستان‌های قزوین، آوج، بویین‌زهرا، تاکستان، البرز و آبیک بوده است.

استاندار قزوین گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها، اگر بانک‌ها، تسهیلات با سود بالاتر از بانک مرکزی پرداخت کنند، تخلف محسوب شده و با این بانک‌ها برخورد می‌شود.

فریدون همتی عنوان کرد: برای اینکه حل مشکلات کارآفرینان و مردم قاطعانه پیش رود، نیاز است تا مدیران بانک‌ها با جدیت بیشتری پیگیر امور مربوط به حوزه‌های خود باشند و مسوؤولانه مشکلات مشتریان را رفع کنند.

علی پرزحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم یادآور شد: تعداد تسهیلات پرداختی در هفته‌های پیش 422 میلیارد تومان برای 502 واحد بوده و امروز 432 میلیارد تومان برای 607 واحد تولیدی است که توسط سیستم بانکی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه عمده پرداخت‌ تسهیلات بانکی در بخش صنعت بوده، افزود: زمان این پرداخت‌ها از مرداد ماه تا بهمن سال جاری بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار