عضو شورای اسلامی اقبالیه تأکید کرد
عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه به ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت مشارکت در اجرای طرح‌های سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: مشارکت سرمایه‌گذاران در سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها کمک شایانی می‌کند.
کد خبر: ۳۸۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، یحیی رحیم‌لو در جلسه پسماند که صبح امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اقبالیه برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا ارتقا مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مدیریت پسماند در این زمینه است.

وی افزود: ایجاد جذابیت برای مردم نقش بسزایی در ارتقا سطح مشارکت آن‌ها دارد که این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه همچنین به ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت مشارکت در اجرای طرح‌های سازمان مدیریت پسماند اشاره کرد و ادامه داد: مشارکت سرمایه‌گذاران در سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌ها کمک شایانی می‌کند.

رحیم‌لو با اشاره به اهمیت تبلیغات و فرهنگ‌سازی تصریح کرد: تبلیغات مؤثر و مداوم فرهنگ صحیح را در ذهن شهروندان ماندگار کرده و موجب ارتقا سطح مشارکت آن‌ها می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: با روند افزایش جمعیت شهرها، رشد شهرنشینی، گسترش فعالیت‌های صنعتی و تغییر الگوی مصرف سالانه حجم بسیاری از پسماندها در کشور تولید می‌شود که برای تسریع در کنترل و بهینه‌سازی آن به صورت بازیافت و به چرخه برگرداندن همکاری عموم مردم لازم است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه یادآور شد: تفکیک پسماند عامل ایجاد درآمد پایدار در شهر به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار و شهر پاک بوده و در جامعه امروز یکی از اهداف مدیریت پسماند، آموزش و فرهنگ‌سازی برای شهروندان است که در مرحله نخست بتوانند پسماند خشک در مبدأ تولید را تفکیک کرده و سپس آن را به عوامل شهرداری تحویل دهند.

رحیم‌لو مطرح کرد: مدیریت شهری از طریق مشارکت مردم در تصمیمات بهتر می‌تواند از دانش، تجربه، فراست و بصیرت افرادی که کار را عرضه می‌کنند در زمینه بهبود روش‌ها و گسترش روابط کار در سازمان و جامعه استفاده کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار