فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند موفق به رفع محرومیت و کاهش فقر از جامعه شود، چراکه نیازمند تمام تلاش دستگاه‌ها اجرایی و شهروندان بوده تا نیازمندان موفق به کسب استقلال در زندگی خود شوند.
کد خبر: ۳۷۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 15 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سردار محمد شاهرخی در دیدار با وحید میرزایی‌بافتی مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی اظهار داشت:‌ برای داشتن جامعه‌ای بهتر باید به تمام آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی، با هر موضوعیتی اهمیت داده و برای حل آن برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مطلوب انجام شده در زمینه محرومیت‌زدایی، کاهش جمعیت با همکاری اداره‌کل کمیته امداد استان قزوین است اما برای کاهش فقر و رفع محرومیت در این استان باید تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تلاش و همکاری کنند تا در نهایت شاهد از بین رفتن محرومیت در سطح جامعه باشیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه این اداره‌کل تنها نمی‌تواند موفق به محرومیت‌زدایی شود، اضافه کرد: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند موفق به رفع محرومیت و کاهش فقر از جامعه شود، چراکه نیازمند تمام تلاش دستگاه‌های اجرایی و شهروندان بوده تا نیازمندان موفق به کسب استقلال در زندگی خود شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هم در این دیدار پیشرفت و همه‌گیر شدن عرصه کار و صنعت را لازمه بهبود اقتصاد کشور دانست و افزود: راهکار اصلی برای جلوگیری از نابودی روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها و دریافت نتیجه و عملکرد مطلوب،‌ بهبود اقتصاد و پیشرفت چرخه صنعت در کشور و انجام فعالیت‌های روزانه با زمینه فرهنگی و اجتماعی است.

 وحید میرزایی‌بافتی عنوان کرد: می‌توان با هدفمند کردن فعالیت‌های انجام شده و بررسی دستگاه‌های متولی اشتغال عملکرد مطلوب‌تری دریافت کرد؛ همچنین می‌توان با تشکیل ستادی در این زمینه برای بازار تولید برنامه‌ریزی کرده و منابع را در دستگاه‌های مختلف انتقال داد تا محرومیت‌زدایی در سطح جامعه به نحو احسن انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد معتقد است در صورت پیشرفت فرهنگی خانواده‌ها زمینه پیشرفت در عرصه اقتصادی فراهم می‌شود بنابراین بیشتر فعالیت‌های این کمیته در زمینه‌های فرهنگی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: تهدید اصلی‌ که جامعه را تهدید می‌کند، افزایش جامعه سالمندان و فقر اجتماعی است که متأسفانه آمارها حاکی از افزایش فقر در استان قزوین نسبت به سنوات گذشته و افزایش افراد تحت کمیته امداد است.

میرزایی‌بافتی افزود: برای بهبود وضعیت خانواده‌های نیازمند و کم‌توان باید تمام دستگاه‌ها با کمیته امداد همکاری کنند که در این بخش ظرفیت پایگاه‌های بسیج، طلاب و روحانیون، متخصصان و سایر اقشار مورد توجه است.

این مسؤول مطرح کرد: هدف اصلی این نهاد، افزایش خدمت‌رسانی به محرومان، بهبود وضعیت خانواده‌های نیازمند و همکاری با سایر ارگان‌ها برای محرومیت‌زدایی در این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار