نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: کمپین تولیدکنندگان کفش چرم در بازار تبریز می تواند الگوی خوبی برای سایر کالاهای تولید شده در داخل کشور باشد.
کد خبر: ۳۷۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 12 February 2017
شهاب‌الدین بیمقدار در واکنش به کمپین بازاریان تبریز درحمایت از کفش ایرانی و عدم فروش اجناس خارجی اظهار کرد: مردم تبریز با تشکیل این کمپین کار خداپسندانه انجام دادند که با استقبال مردم نیز روبرو شد و ما نیز از آن ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که نتیجه خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معمولا همیشه ابتدا تبریزی‌ها کارهای موثر را در کشور شروع می کنند و این کمپین نیز کار خوبی است که به تازگی شروع کرده‌اند و درحال حاضر در فروشگاه های متحد کفش تبریز دیگر کفش خارجی فروخته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این کمپین می‌تواند برای همه شهرها و همه‌ی محصولات ایرانی از جمله پوشاک الگو باشد، خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر بهترین شیرینی و شکلات در آذربایجان‌شرقی تولید می‌شود؛ اما در کنار آن، کالای خارجی قاچاق نیز در بازار عرضه می شود، درحالی که  نوع داخلی از نوع خارجی آن بهتر است و به کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

بیمقدار با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید برای تشویق مردم به مصرف کالای ایرانی فرهنگ‌سازی کننند، خاطرنشان کرد: اگر مردم همت و همکاری کرده و کالای داخلی خریداری کنند و این تصمیم نیز باید همه گیر شود؛ بدون هیچ هزینه و اقداماتی چون برخورد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌توانیم قاچاق را در کشور ریشه کن کنیم.

وی یادآور شد: در سایر صنایع همچون لوازم خانگی، تریکوبافی و نساجی می‌توان کمپین مشابه‌ی برای خرید کالای ایرانی شکل بگیرد؛ البته تولیدکنندگان نیز باید به کیفیت محصولی که تولید می‌کنند، دقت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در تولید کفش، مسلما کیفیت اجناس داخلی بسیار بالا است و تولیدکنندگان درحال طراحی و تعریف برند و نشان مشترک و مشخص برای کفش تبریز هستند تا تمامی کارخانه ها همین برند را تولید کرده و صادر کنند تا در کفش تبریز در دنیا با همین برند شناخته شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی در تبریز افزود: تاکنون کنسرسیوم‌های صادرات لوازم خانگی و آجیل و خشکبار ثبت شده و درحال پیگیری ثبت کنسرسیوم‌های کفش چرم و تابلو فرش هستیم.

وی درخصوص حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی خاطرنشان کرد: دولت از کنسرسیوم های صادراتی در هزینه های بازاریابی و نمایشگاهی حمایت می کند که این موضوع صرفا کافی نبوده و باید مجلس نیز دراین موضوع ورود کند تا کنسرسیوم ها تقویت شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: یکی از مشکلاتی که کنسریوم های صادراتی در ماه های اخیر با آن روبرو بودند، مشکل مالیاتی تولیدکنندگان و صادرکننده ها بود که درحال رایزنی با وزارت اقتصاد برای حل این مشکل هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار