نخستین پایگاه امداد و نجات کوهستان مازندران با هدف امدادرسانی تخصصی به کوهنوردانی که به بام ایران صعود می کنند شامگاه شنبه با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در شهر رینه از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 11 February 2017
ایرنا ، ساختمان حدود 600 متر مربعی این پایگاه را ورثه های مرحوم حاج ' یوسف امیدوارمقدم' به نیت پدر مرحومشان داوطلبانه به جمعیت هلال احمر اهداء کردند.
پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه در فاصله چند کیلومتری قله دماوند و در ارتفاعات پائین دست این قله ساخته و به نام امدادگر شهید ' علی ملک زاده ' از شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر نامگذاری شده است.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در آئین افتتاح این پایگاه گفت : با توجه به حادثه خیز بودن جاده هراز و آمار بالای صعودهای تابستانی و زمستانی کوهنوردان داخلی و خارجی به قله دماوند ، ساخت این پایگاه یک نیاز مهم و ضروری بوده است.
مجتبی اکبری افزود : با افتتاح پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه ، این پایگاه مرکزی برای توان افزایی و ارائه آموزش های تخصصی به داوطلبان عضو سازمان امداد و نجات از سراسر کشور در زمینه های برف و یخ به کوهنوردان خواهد بود.
وی با اعلام این که امسال سه پایگاه امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر در مازندران راه اندازی شده است ، گفت که همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر نیز شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان گلوگاه در شرق مازندران افتتاح شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اضافه کرد : پایگاه جاده ای امداد و نجات در پلور لاریجان نیز در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و تا 2 هفته آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
وی تعداد پایگاه امداد و نجات جاده ای مازندران را 34 واحد اعلام کرد و گفت که شعبه های جمعیت هلال احمر در شهرستان های میاندورد ، عباس آباد و سیمرغ هم در حال ساخت است که سال آینده تکمیل و افتتاح می شود.
حدود 110 کیلومتر از جاده هراز درحوزه استحفاظی مازندران واقع است .
وجود قله دماوند و حوادث ناشی از آن در کنار سوانح رانندگی در جاده پرتردد هراز ، فعالیت تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر را در این محدوده در سال های اخیر پر رنگ تر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار