دادستان عمومی و انقلاب قزوین:
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: صدور حکم برای حقانیت افراد در پرونده‌ها امری ضروری است، بنابراین نباید تکلیف اموال مردم به رأی پرونده گره بخورد.
کد خبر: ۳۷۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 11 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در نخستین جلسه شناسایی و استرداد اموال مالباختگان اظهار داشت: آنچه مسلم بوده، رعایت روند قانونی در خصوص اموال توقیفی است در واقع نمی‌شود رویه‌ای خلاف را برای اجرای قانون مدنظر داشت.

وی ادامه داد: هیچ سازمان یا دستگاه‌هایی نباید به دلایلی همچون کمبود امکانات در اجرای قانون تعلل و کوتاهی کنند از این رو موضوع استرداد اموال به مالکان قانونی آن تکلیف قانونی و شرعی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: انتظار دادستان این است که در تمام پرونده‌ها پلیس‌های مختلف آگاهی، فتا، اطلاعات، آگاهی و غیره در شناسایی اموال، تعیین تکلیف، استرداد و یا توقیف اموال با جدیت عمل کنند.

صادقی‌نیارکی تصریح کرد: مسؤولان قضایی نباید غفلت کنند و تکلیف اموال مردم را به سرعت انجام دهیم و اموال مردم را در حداقل زمان تعیین تکلیف کنیم چراکه در این خصوص به لحاظ شرعی و قانونی متعهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به روشنی اموال شناسایی و فهرست برداری شود، کوتاهی در ثبت ضبط اموال برای توقیف مال ناشی از جرم و یا قصور در ثبت اموال برای اعاده به مالک حقیقی موجب ضمان مسؤولان نسبت به بیت‌المال و یا افراد می‌شود از این رو نباید در ادای تکلیف قانونی و شرعی کوتاهی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به تأخیر در تحویل اموال برخی از شاکیان تصریح کرد: صدور حکم برای حقانیت افراد در پرونده‌ها امری بوده که اساس کار است اما تعیین تکلیف اموال افراد هم به همان اندازه مهم است که در آئین‌نامه‌های موجود به روشنی مسائل مرتبط تبیین شده، بنابراین نباید تکلیف اموال مردم نباید به رأی پرونده گره بخورد.

صادقی‌نیارکی ادامه داد: باید در تشخیص اموال مکشوفه با حساسیت و دقت اقدام کنیم و همه شقوق کار را مورد توجه قرار دهیم و این حساسیت را علی‌الدوام در سیر پرونده مورد توجه قرار دهیم.

وی تأکید کرد: موضوع حق و حقوق مردم باید در کار برجسته و مهم باشد چراکه حق‌الناس است و این حق جزو حقوقی بوده که کوتاه آمدنی نیست، حساسیت این امر به حدی است که در درگاه الهی هم کوتاهی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد: اموال مجهول و معلوم‌المالک باید بر اساس قانون تعیین تکلیف شود تا افراد به سرعت به حق خود برسند.

صادقی‌نیارکی یادآور شد: این موضوع مهم باید در شهرستان‌ها هم با جدیت و دقت، همانند مرکز استان دنبال شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار