فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین گفت: امام خمینی(ره) با رهبری داهیانه شعله را در وجود مردم روشن کرد و فقط انقلاب کردن مهم نبود و انقلاب اسلامی باید به وسیله مردم و مسؤولان استمرار داشته باشد.
کد خبر: ۳۷۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 07 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، داوود بهرامی در همایش استانی سنگر فیروزه‌ای پیرامون نقش مساجد در پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی به همت کمیته مساجد استان قزوین در مسجد النبی(ص) شبستان امیرالمومنین(ع) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به منویات رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود، از وظایف اصلی ائمه جماعت تبیین مسئله نماز برای مردم است.

وی افزود: یوم‌الله 22 بهمن و دهه مبارک فجر از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی در این قرن شمرده می‌شود و وظیفه مردم ایران است که شکر نعمت را به جا بیاورند و این شکر نعمت به دو روش زبانی و عملی می‌تواند انجام شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین اضافه کرد: شکر نعمت این است که هم‌ زبانی و هم عملی به جا آورده شود که شکر زبانی را هر ساله انجام می‌دهیم و در مرحله بعدی باید اقدامی صورت گیرد تا انقلاب اسلامی حفظ و تداوم و استمرار داشته باشد و به نظام حضرت مهدی(عج) متصل شود.

بهرامی تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانست ایران را از زیر یوغ استکبار نجات داد چراکه شعله اسلام خاموش شده بود و ایشان دوباره این شعله را در وجود مردم روشن کرد و فقط انقلاب کردن مهم نبود و انقلاب اسلامی باید به وسیله مردم و مسؤولان استمرار داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید همانند امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی روحیه انقلابی را در خود حفظ کنیم گفت: به وسیله دو روش می‌توان روحیه انقلابی را در خود به وجود آورد که در مرحله نخست باید ایمان و باور قلبی و توکل نسبت به خداوند داشته باشیم و در مرحله بعد به فرموده‌های قرآن که سخن پروردگار است، عمل کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین خاطرنشان کرد: نمونه بارز داشتن روحیه انقلابی در امام خمینی‌(ره) پدیدار شد که با جان و دل به فرموده‌های قرآن عمل می‌کرد و به خداوند ایمان داشت و با وجود اینکه در ذهن کسی خطور نمی‌کرد که رژیم شاهنشاهی از بین برود، اما امام خمینی‌(ره) با باور به آیه «ان تنصرالله ینصرکم» به این مهم جامه عمل پوشاند.

* جذب جوانان در مساجد

بهرامی با اشاره به اینکه امام خمینی‌(ره) روحیه انقلابی داشت و توانست این روحیه را در مردم هم به وجود بیاورد، مطرح کرد: هدف انقلاب اسلامی این است که این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل شود و برای این موضوع فقط روحیه انقلابی داشتن رأس هرم که امام خمینی(ره) و در حال حاضر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارند، کافی نیست و باید تمام مردم که در این هرم قرار دارند دارای روحیه انقلابی باشند.

وی اضافه کرد: باید بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کنیم و در فعالیت‌ها فقط با زبان نباید اکتفا کرد که اگر همراهی با انقلاب اسلامی فقط به وسیله زبان صورت گیرد با یک اشاره و تهدید دشمن و استکبار ترس به وجود مردم و مسؤولان وارد می‌شود و در مذاکرات عقب‌نشینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن‌مجتبی(ع) قزوین با بیان اینکه در هر دین و مذهبی جایگاهی برای تجمعات و ستایش پروردگار وجود دارد تصریح کرد: در دین مبین اسلام مساجد محل تجمعات مردم و برپایی نماز و مراسم مذهبی در نظر گرفته شده است.

بهرامی یادآور شد: از فرماندهان پایگاه‌ها و روحانیون درخواست می‌شود تا امکاناتی فراهم کنند و تدابیری بیاندیشند که جوانان جذب مسجد شوند چراکه برنامه اصلی دشمن این است که جوانان را از مساجد دور کنند.

وی تصریح کرد: اگر سه رکن هیأت امنا، ائمه جماعات و پایگاه‌ها همگام و هماهنگ باشند تا بتوان جوانان را جذب مساجد کرد و باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم چرا‌که ادامه دادن راه شهدا، حافظ انقلاب اسلامی بودن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار