رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت:
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز سال ۹۶ از اول اسفند در سراسر این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیامک بابایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 96 اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی و جلوگیری از تخلفات احتمالی، رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارش‌های مردمی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به زمان اجرای طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 96 بیان کرد: این طرح از اول اسفند آغاز و تا 31 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

بابایی‌فر گفت: علاوه بر آن، اطلاع‌رسانی عمومی از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب به ویژه صدا و سیما و جراید و تشریح اهداف و چگونگی اجرای طرح و نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی از طریق مسؤولان ذیربط در استان و همچنین استفاده از ظرفیت حداکثری اتاق‌های اصناف و سایر تشکل‌های مرتبط در این طرح پیش‌بینی شده است.

این مسؤول با اشاره ضرورت همکاری اصناف در اجرای این طرح مطرح کرد: کالاهای مشمول این طرح شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، شکر، گوشت مرغ، برنج، تخم‌مرغ، میوه، قند، روغن نباتی، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها، میادین میوه و تره بار است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: در بخش خدماتی هم شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفتر فروش آن‌ها، حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین‌شهری است.

بابایی‌فر با تأکید بر نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت میوه و مرکبات به ویژه میوه‌های پرمصرف شامل سیب، پرتقال و کیوی در این ایام افزود: علاوه بر آن نظارت بر مراکز نگهداری کالا همانند سردخانه‌ها و انبارها و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره به منظور پشتوانه ذخیره‌سازی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، نظارت بر رعایت میزان سود قانونی همچون خرده و عمده‌فروشان و نصب برچسب قیمت و صدور فاکتور در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: در طرح نوروزی، نظارت بر نحوه ارائه خدمات در اتوبوس‌های ویژه بر اساس ضوابط و مقررات، نظارت بر نحوه ارائه خدمات پارکینگ‌ها، توقف‌گاه‌ها، خشک‌شویی و قالی‌شویی، استقرار تیم‌های بازرسی در قالب تیم‌های سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا و میادین میوه و تره بار، پایانه‌های مسافربری بین شهری و همچنین نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر در دستور کار قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار