مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در سال جاری بانک‌ها موظف بوده یک هزار فقره تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران اعطا کنند، گفت: این قانون به صورت 100 درصد اجرا نمی‌شود.
کد خبر: ۳۷۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 05 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور در نشست با جامعه ایثارگران اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: امروز آرامش و امنیتی که در کشور حاکم است را مرهون جان‌فشانی‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان هستیم.

وی بیان کرد: امروز مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید در رفع مشکلات خانواده‌های شاهد و ایثارگر کوشا باشند و در این راستا همت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه برخی مسؤولان دستگاه‌های اجرایی نگاه بخشی و صنفی به جامعه ایثارگران دارند، افزود: این نگاه درست نیست و باید از بین برود زیرا شهدا و جانبازان برای آرامش و آسایش همه مردم و مسؤولان به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند.

حقایق‌پور مطرح کرد: شهدا و جانبازان مربوط به یک دستگاه نیستند که مابقی سازمان‌ها از دادن خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر کوتاهی می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران را فقط مسؤول ارائه خدمات می‌دانند، یادآور شد: خانواده‌های شاهد و ایثارگر، قبل از اینکه جامعه هدف بنیاد باشند، مردم استان قزوین هستند و مسوؤولان وظیفه دارند به آن‌ها خدمات ارائه دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: ارائه خدمات شهروندی به مردمی که در طول انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برای آرامش و امنیت کشور جانفشانی کردند، مسؤولیت مسؤولان را در خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه دو چندان می‌کند.

حقایق‌پور با بیان اینکه قوانین مناسبی در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران وجود دارد، بیان کرد: در برخی از این قوانین ضمانت اجرایی وجود ندارد و به همین دلیل برخی مسؤولان در اجرای آن‌ها اهتمام جدی ندارند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بانک‌ها موظف بوده یک هزار فقره تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران اعطا کنند، یادآور شد: این قانون به صورت 100 درصد اجرا نمی‌شود و برخی مدیران بانک‌ها از پرداخت آن‌ کوتاهی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: اگر هر قانونی ضمانت اجرایی داشت در سال جاری یک هزار فقره تسهیلات مسکن که تعریف شده است به جامعه ایثارگران پرداخته و مشکل خانه‌دار شدن این قشر معظم جامعه برطرف می‌شد.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه ظرفیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی محدود است، ادامه داد: با همین شرایط باید جذب 25 درصد از جامعه ایثارگران در دستگاه‌ها رعایت شود تا تعدادی از آن‌ها مشغول به کار شوند.

فرماندار تاکستان هم در این نشست گفت: جامعه ایثارگران در دفاع مقدس اثرگذار بودند و توانستند با فعالیت‌های ارزشمند خود دشمنان اسلام را شکست دهند.

سیاوش طاهرخانی افزود: در رفع مشکلات جامعه ایثارگران کوشا بوده و در نشست‌هایی مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا برطرف شود.

وی با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگران مطرح کرد: این مشکلات در شورای مشورتی شهرستانی مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد تا برطرف شود.

گفتنی است در این نشست، خانواده‌های شاهد و ایثارگر سؤالاتی را مطرح کردند که غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و محمد طاهرخانی رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان پاسخ‌های لازم را به آن‌ها ارائه کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار