مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: طرح سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مجوز در این استان که بر اساس ابلاغ وزارت کشور از دهم بهمن ماه آغاز شده است تا 25 این ماه ادامه دارد.سرشماری اتباع افغانستانی فاقد مجوز در خراسان رضوی تا 25 بهمن ادامه دارد
کد خبر: ۳۷۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 04 February 2017
به گزارش تابناک رضوی،محمد عجمی امروز در نشست خبری افزود: در اجرای این طرح سه گروه از اتباع فاقد مجوز افغانستانی می توانند برای دریافت نوبت و ثبت نام اقدام کنند.
وی اظهار کرد: یک گروه شامل دانش آموزان آن دسته از اتباع است که پارسال و امسال بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب در مدارس استان ثبت نام شده اند.
وی گفت: خانواده این دانش آموزان شامل والدین، خواهران و برادران مجرد آنها که اطلاعات آنان در سامانه آموزش و پرورش ثبت شده است، مشمول این طرح می شود.
عجمی افزود: 11 هزار دانش آموز فاقد مجوز افغانستانی طی 2 سال اخیر در این استان ثبت نام شده اند.
وی گروه دوم را آن دسته از اتباع افغانستانی فاقد مدارک اقامتی ذکر کرد که با زنان ایرانی ازدواج کرده اند معرفی کرد و گفت: فرزندان حاصل از این ازدواج ها و همچنین والدین مردانی که با آنها زندگی کرده و از کار افتاده باشند نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند. 
وی گروه سوم را نیز اتباعی دانست که یکی از زوجین دارای کارت آمایش معتبر می باشد.
وی گفت: افراد مزبور و فرزندان فاقد مدارک آنان نیز می توانند در این طرح ثبت نام کنند.
عجمی افزود: حدود یک سوم از اتباع افغانستانی فاقد مجوز در این استان مشمول ثبت نام در سرشماری مزبور می شوند.
وی اظهار کرد: افراد ذینفع باید به دفاتر کفالت مستقر در مشهد مراجعه و پس از دریافت نوبت بر اساس نوبت و زمان مشخص شده به دفاتر کفالت مراجعه و ثبت نام کنند. 
وی با بیان اینکه 17 دفتر کفالت در مشهد وجود دارد، گفت: خانواده های دانش آموزان فاقد مجوز باید به همان دفتری که پیش از این برای ثبت نام در مدارس مراجعه کرده اند، برای ثبت نام در طرح سرشماری نیز مراجعه کنند.
وی ادامه داد: اتباعی که یکی از زوجین دارای مدارک اقامتی معتبر می باشد نیز باید به همان دفتری که یک طرف دیگر برای دریافت کارت آمایش مراجعه کرده است مراجعه نمایند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: سایر اتباع افغانستانی فاقد مجوز که مراجعه ای به دفاتر کفالت نداشته اند باید به اداره کل امور اتباع خارجی استان مراجعه کنند.
وی افزود: محدوده جغرافیایی این طرح در کل کشور است و هر کس در هر استانی که سکونت دارد و جزو این سه گروه است می تواند برای شرکت در طرح سرشماری مراجعه و ثبت نام کند. 
وی اظهار کرد: افرادی که در این مرحله شرکت نموده و کدرهگیری و برگه رسید دریافت کنند، در صورتی که تخلفی مرتکب نشوند مصونیت انتظامی خواهند داشت.
بر اساس آمارها سه میلیون و 200 هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در کشور وجود دارند که این تعداد در خراسان رضوی 320 هزار تبعه خارجی و معادل 10 درصد آنان در کشور است.
از اتباع خارجی ساکن این استان 250 هزار نفر دارای مدارک اقامتی معتبر اعم از کارت آمایش، پروانه اقامتی و روادید و ویزای 6 ماهه بوده و مابقی فاقد مجوز هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار