معاون توسعه و ترویج سازمان استاندارد کشور گفت: در حال حاضر 27 هزار سند ملی استاندارد در کشور تدوین شده و در تلاش هستیم تا با کمک کارشناس مجرب این تعداد را افزایش دهیم.
کد خبر: ۳۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶ 20 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اباذری پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری تدوین، آموزش و ترویج استاندارد در اردبیل اظهار کرد: ما در حوزه برون‌سپاری فعالیت‌هایمان بر تقویت بخش خصوصی تاکید داریم و برای تقویت این حوزه بر تدوین و صحه‌گذاری نشان استاندارد به صورت واقع‌بینانه تاکید داریم.

وی ضرورت به روز شدن علوم، دانش و فنون جدید را در این عرصه و در یک فرایند مثبت و سازنده یادآور شد و گفت: ما بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی در کشور تاکیدمان بر پوشش استاندارد کامل کلیه کالاها و اجناس تولید شده در کشور است که در این راستا به یک توانمندسازی و حرکت رو به‌ جلو نیاز مبرم داریم.

معاون توسعه و ترویج سازمان استاندارد ضرورت احصای نیازهای جدید را در حوزه استانداردسازی و رویکرد جدید سازمان در تقویت این بخش با تایید صلاحیت‌های فنی یادآور شد و افزود: اینکه در حال حاضر تنها یک درصد تولید کشور با نشان استاندارد کنترل و پایش می‌شود برای ما قابل قبول نیست و انتظار می‌رود روزی را شاهد باشیم که این پایش و کنترل نظارت ظرفیت 100 درصدی کالا و خدمات را شامل باشد.

اباذری جهت‌گیری‌های نظام استاندارد را در استان اردبیل با همراهی بخش خصوصی مثبت و سازنده اعلام کرد و یادآور شد: ما هم در حوزه تدوین و تهیه استاندارهای اجباری و هم تشویقی از تجارب خوب کارشناسان و متخصصان امر استفاده می‌کنیم و سعی‌مان بر برون‌سپاری بیشتر ماموریت‌ها و مسئولیت‌ها است.

این مسئول در پایان به مجوزهای لازم برای تدوین استانداردهای جدید در کشور اشاره کرد و گفت: ما در قالب شورای سیاست‌گذاری تدوین، آموزش و ترویج استانداردسازی در استان‌ها سعی‌مان بر این است تا مشارکت همه جانبه بخش غیردولتی را در کنار فعالیت کارشناسان امر شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار