مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی:ساخت دو پروژه نیروگاه بادی و خورشیدی به دلیل عدم وجود آلودگی زیست محیطی و همچنین تطابق با سیاستهای برنامه های توسعه و برنامه های ملی و استانی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازیبه تصویب رسید.
کد خبر: ۳۷۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 01 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روایط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین، در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیر کل راه و شهرسازیاستان تشکیل شد، احداث دو پروژه در قالب انرژی های نو (نیروگاه بادی و خورشیدی) در شهرستان های تاکستان و بویین زهرا به تصویب رسید.

مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل در این خصوص گفت: این پروژه ها بخاطر نداشتن آلودگی زیستمحیطی و همچنین نامحدود بودن منابع تولید آنها، با سیاستهای برنامه های توسعه و برنامه های ملی و استانی مطابقت داشته و حمایت از آنها مورد توجه جدی مسئولین استان میباشد.

محسن اسماعیلی با اشاره به موضوع دیگر مورد بحث در این کارگروه که به منظور تحقق پذیری و جلوگیری از سواستفاده های احتمالی پیرامون درخواستهای کاربری در نظر گرفته شده عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد کهدرخواست کاربری صرفاً برای همان موضوع موافقت شده و هرگونه صدور مجوز مغایر با درخواست مورد نظر، منجر به ابطال مصوبه می گردد.

وی همچنین در مورد هدایت تصمیمات مربوط به تعیین کاربری به سمت نیاز و ظرفیت استان و با توجه بهاهمیت و تأثیرگذاری تصمیم گیریهای مربوط به استقرار فضایی گفت: مقرر گردیده تا سازمان جهاد کشاورزینسبت به شناسایی ظرفیت استان در بخش دامداری و با توجه به مجوزات صادره و میزان نیاز استان در آیندهنسبت به ارایه برنامه خود به این کارگروه اقدام نماید.

همچنین سودابه زرین پور، رئیس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به تصمیم گیری در خصوص پروژه های متقاضیان تولید برق گفت: بررسی و شناسایی میزان پراکنش پروژه هایمتقاضیان تولید برق پراکنده در مرکز خدمات سرمایه گذاری جهت از دیگر این مصوبات کارگروه بود.

به گفته وی بر این اساس مقرر شد به منظور آزادسازی خدمات تخصیص یافته، کمیته ای متشکل از شرکتهایگاز، برق و شهرک های صنعتی در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان با حضور اداره کل راه و شهرسازی به بررسی موضوع بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار