فرماندار آبیک در نشست خبری مطرح کرد
در حاشیه نشست خبری ویژه دهه فجر، علی رحمانی فرماندار شهرستان آبیک از مخالفت با اکتشاف معدن در پیغمبرکوه تا مسبب اصلی روند کند راه‌اندازی بیمارستان شهدا سخن به میان آورد.
کد خبر: ۳۷۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 31 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، به مناسبت دهه فجر از سوی فرمانداری شهرستان آبیک نشست خبری با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد که در این نشست علی رحمانی فرماندار آبیک، سید محمد حسینی معاون فرماندار، شیرین مافی مسؤول روابط عمومی فرمانداری، حامد وادی‌خیل مشاور جوانان و امور رسانه فرمانداری و صادقی یکی از کارشناسان فرمانداری این شهرستان حضور داشتند.

در این نشست فرماندار آبیک به سوالات مختلف خبرنگاران شهرستان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

علی رحمانی در پاسخ به مطلب خبرنگار فارس در شهرستان آبیک مبنی بر اعتراض‌های مردمی در خصوص اکتشاف معدن در پیغمبرکوه اظهار داشت: در زمینه مجوز جدید اکتشاف معدن در پیغمبر کوه هیچ اطلاعی نداشتیم و هماهنگی و استعلامی از فرمانداری صورت نگرفته بود.

وی افزود: مجوز اکتشاف معدن در پیغمبر کوه مربوط به سال گذشته بوده که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در چند نوبت آگهی داده شده بود که شخص برنده مزایده 100 میلیون ریال بوده ضمانت نامه بانکی داده و 100 میلیون ریال باید واریز کند تا قرارداد منعقد شود.

این مسوول ادامه داد: به استاندار قزوین هم عرض کرده‌ام که در موضوع اکتشاف معدن کمی از برخوردها سیاسی بوده گرچه عموما حق با مردم است که نسبت به این موضوع و اکتشاف معدن در پیغمبرکوه معترض باشند.

فرماندار شهرستان آبیک  اضافه کرد: فرد برنده مزایده قانونا کارهای اکتشاف معدن را انجام داده و حقی برای ایشان ایجاد شده و تا 6 ماه اگر تکلیفش مشخص نشود 200 میلیون ریال از دست می‌دهد.

رحمانی خاطرنشان کرد: از همان اوایل اطلاع از اکتشاف معدن، دستور توقف داده شد که در حال حاضر منتظر تعیین تکلیف موضوع هستیم گرچه پیشنهاد شده فرد مذکور با تغییر کروکی  و یا در خارج از پیغمبرکوه اقدام به اکتشاف معدن کند.

وی بیان کرد: بنده شخصا مخالف دادن مجوز برای برداشت معدن از پیغمبرکوه هستم و تا زمانی که در شهرستان آبیک هستم از تحقق این امر جلوگیری می کنم که به تازگی هم از اقدام اضافه برداشت معدن از پیغمبرکوه توسط یک شرکت دیگر جلوگیری شده است.

این مسؤول افزود: پیغمبرکوه جایگاه مهم و مقدسی در نزد مردم دارد و دارای چشمه‌هایی است که بنده با تخریب و صدور مجوز اکتشاف معدن برای این کوه مخالف هستم.

*روند راه‌اندازی بیمارستان شهدا کند است

فرماندار شهرستان آبیک در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر راه‌اندازی کامل بیمارستان دولتی شهدای آبیک توضیح داد: مسبب اصلی روند کند راه‌اندازی کامل این بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین است گرچه برای تحقق این مهم، اقداماتی از سوی مسؤولان دانشگاه در حال انجام است اما امیدواریم در راه‌اندازی کامل آن تسریع بخشیده شود.

رحمانی افزود: نیروگاه شهید رجایی برای استفاده مازوت از شورای امنیت ملی مصوبه دارد؛ گرچه مدیران این نیروگاه اذعان کرده‌اند که مصرف گاز برای آنان ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

وی سهم شهرستان آبیک برای اجرای طرح آبیاری نوین را 3 هزار و 500 هکتار ذکر و ادامه داد: برای اجرای این طرح در یک هزار و 500 مقدمات فراهم شده است که با تحقق این مهم، شاهد افزایش میزان بهره‌وری در مصرف آب خواهیم بود.

این مسؤول اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای 170 مددجوی کمیته امداد از طریق اعطای تسهیلات برای پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار دارد که برق تولیدی توسط شرکت توزیع نیروی برق به صورت تضمین شده خریداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار