در جمع صاحبان صنایع عنوان شد
استاندار قزوین گفت: خوشبختانه خدمات ویژه‌ای توسط دولت در این حوزه برای استان قزوین در نظر گرفته شده است ولی واحدهای تولیدی دو شرط ایجاد بازار فروش و تأمین وثیقه را برای بهره‌مندی از این خدمات باید داشته باشند که در این صورت صاحبان صنایع کم‌تر از یک هفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.
کد خبر: ۳۶۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین فریدون همتی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مسئولان استانی در قزوین برگزار شد اظهار داشت: با اقداماتی که از سوی دولت برای رونق اقتصادی انجام شده برای توسعه تولید باید امیدوار باشیم.

وی به نقش برپایی نمایشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به خصوص صنعت اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که در حوزه صنعت فکر نو داشته و با نشاط و امید حرکت می‌کنند، فضای رونق تولید را روشن می‌کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های اینچنینی علاوه بر آشنا کردن محیط با صنعت و تولید، موجب ارتباط تولید کننده با محیط شده و به دنبال آن ایجاد بازارهای محلی را موجب می‌شود که از این نظر دارای اهمیت است.

همتی اقتصادی مقاومتی را مورد اشاره قرار داد و با تکرار این مطلب که در این حوزه با جدیت باید کار انجام شود خاطرنشان کرد: تکمیل‌ زنجیره‌های تولید می‌تواند به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کند به همین دلیل نیز شرکت‌های تولیدی کوچک دارای اهمیت است چراکه به واسطه همین واحدهای تولیدی این زنجیره تکمیل می‌شود.

این مسؤول در ادامه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را موفق دانست و عنوان کرد: تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق خوبی بود که افتاد و امروز این شرکت‌های برآمده از دانشگاه‌ها ظرفیت بسیار خوبی را برای ارتباط با صنایع کوچک دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار قزوین در ادامه فرایند ایجاد، شکل‌گیری، رونق و رکود واحدهای تولیدی را به انسان تشبیه کرد و افزود: همانطور که بعد از تولد و جوانی برای انسان کهنسالی نیز فرا می‌رسد؛ واحدهای تولیدی نیز فراز و نشیب دارند.

همتی ادامه داد: دولت هیچ محدودیتی برای حمایت از واحدهای تولیدی قایل نمی‌شود و حتی واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل نیز برای بهره‌مندی و استفاده از بازارهای فروش زیر چتر حمایتی و تسهیلاتی دولت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خدمات ویژه‌ای توسط دولت در این حوزه برای استان قزوین در نظر گرفته شده است ولی واحدهای تولیدی دو شرط ایجاد بازار فروش و تأمین وثیقه را برای بهره‌مندی از این خدمات باید داشته باشند که در این صورت صاحبان صنایع کم‌تر از یک هفته می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

استاندار قزوین در بخش پایانی صحبت‌هایش مجددا به عدم وجود محدودیت در پرداخت تسهیلات به صاحبان صنایع اشاره و عنوان کرد: امید داریم واحدهای تولیدی با برنامه‌ای منظم، هوشمندانه و با برنامه در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی گام بردارند.

در این مراسم غلامرضا سلیمانی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و هادی طاهرخانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی قزوین حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار