معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:
معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تا کنون 49 روحانی به این روستاهای این استان اعزام شده‌اند، گفت: در برخی از روستاها با کمبود روحانی مواجه هستیم.
کد خبر: ۳۶۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حجت‌الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه 84 خانه عالم در روستاهای استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: برخی از خانه‌های عالم در روستاها به شکل نیمه‌تمام است و با توجه به امکانات و اولویت‌ها، در حال تکمیل بوده و نیازمند بودجه و اعتبارات لازم است.

وی با بیان اینکه تاکنون 49 روحانی به این روستاهای استان قزوین اعزام شده‌اند، ادامه داد: در برخی از روستاها با کمبود روحانی مواجه هستیم و با وجود اینکه تقاضای استقرار روحانی در روستاها بسیار است اما متأسفانه برخی از روحانیون شرایط لازم برای مهاجرت به روستاهای دورافتاده را ندارند و خانه‌های عالم فاقد روحانی است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: روستاهای دورافتاده در ایام ماه مبارک رمضان، دهه ماه محرم، صفر و مناسبت‌های خاص به صورت مقطعی پوشش داده می‌شود اما فاقد روحانی تمام وقت است.

نظری با بیان اینکه خانه‌های عالم سه نوع است، ادامه داد: یک نوع از این خانه‌ها کاملاً مردمی بوده که به دست مردم روستا ساخته شده و در اختیار روحانی قرار می‌گیرد، نوع دیگر از طریق بنیاد مسکن و نوع سوم هم از طریق بسیج سازندگی ساخته شده و در اختیار عالم گذاشته می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در ساخت این بناها هیچ‌گونه هزینه‌ای نکرده است، افزود: دولت در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، بودجه‌ای برای سازمان تبلیغات در نظر می‌گیرد و در اختیار این اداره‌کل قرار می‌دهد چراکه سازمان تبلیغات صرفاً یک دستگاه بهره‌بردار است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: برای ساخت خانه عالم زمین با وسعت تقریبی 200 متر از سوی ساکنان روستا در اختیار این اداره‌کل قرار داده می‌شود و اقدامات ساخت و عمران در آن صورت می‌گیرد.

نظری با اشاره به برخی از حمایت‌های مردمی در ساخت خانه عالم عنوان کرد: برخی از مردم روستا در ساخت و ساز این بنا و برخی دیگر هم به شکل مالی، حمایت‌هایی را انجام می‌دهند که جای قدردانی است.

وی در خصوص مدت استقرار روحانیون در روستاها ادامه داد: حداقل زمان اسکان روحانیون در این خانه‌ها یک سال است و با توجه به تقاضا و مقبولیتی که این افراد در روستا پیدا می‌کنند این مدت افزایش می یابد.

معاون پژوهشی، فرهنگی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های روحانیون اعزامی به روستاها بیان کرد: اقامه نماز جماعت در مساجد، شرکت در تعاونی‌های همگانی روستاها، عمران، آبادانی، خدمات فرهنگی، مجالس ختم و عقد از برنامه‌های مهم روحانیون است.

نظری ادامه داد: حضور در مدارس برای اقامه نماز جماعت، تشکیل جلسات شورای هیأت امنای مسجد، دیدار با خانواده معظم شهدا، جذب و تشویق جوانان به مسجد، تشکیل کتابخانه‌ها(به صورت زوج و فرد برای بانوان و آقایان)، بیان احکام شرعی و سخنرانی، برگزاری گفتمان دینی پرسش و پاسخ در مسجد یا مدرسه، تشکیل کلاس‌های اوقات فراغت برخی از وظایف روحانیون اعزامی به روستاها است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار