رئیس پلیس فتا گلستان:
رئیس پلیس فتا گلستان در توصیه هایی به کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی گفت: فضای مجازی جای امنی برای حفظ اطلاعات، عکس و فیلم های شخصی و خانوادگی نیست.
کد خبر: ۳۶۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱ 30 January 2017
 رئیس پلیس فتا گلستان در توصیه هایی به کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی گفت: فضای مجازی جای امنی برای حفظ اطلاعات، عکس و فیلم های شخصی و خانوادگی نیست.

سروان وحید صاحبکاران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افراد از قرار دادن فیلم و تصاویر شخصی و خانوادگی در حافظه تلفن همراه و رایانه ها خود داری کنند.
وی تصریح کرد: برای حفاظت اینگونه اطلاعات بهتر است از تجهیزات و امکانات جانبی با قابلیت رمزگذاری و ایمنی بالا استفاده شود.
به گفته وی؛ کاربران نرم افزارهای مختلف پیام رسان و شبکه های اجتماعی قبل از استفاده از آنها، اطلاعات و راه های دسترسی و شیوه های جلوگیری از دستبرد دیگر افراد را فراگیرند.
سروان صاحبکاران در خصوص جرائم در حوزه فضای مجازی استان نیز گفت: بیشترین جرم در 10 ماه نخست سال جاری مربوط به هتک حیثیت بود که 92 درصد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا را شامل شد.
وی اظهار داشت: از مجموع پرونده های تشکیل شده مربوط به جرائم رایانه ای، 87 درصد کشف شده است که از این تعداد 83.33 درصد به مراجع قضائی ارجاع و منجر به صدور قرار برای متهمین شده است.
به گفته وی؛ همچنین 7.93 درصد به علت خویشاوندی طرفین حل و فصل شد و مابقی به دلایلی از سوی مرجع قضائی از اختیار پلیس فتا خارج شده است.
وی همچنین گفت که در بحث برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری رایانه ای امسال آمار جرائم در حوزه فضای مجاز استان کاهش و در حوزه هتک حیثیت افزایش یافته است.
سروان صاحبکاران در پایان به کاربران توصیه کرد که برای تعمیر تجهیزات، امکانات رایانه ای و تلفن های همراه معیوب تنها به مراکز مجاز دارای پروانه کسب مراجعه کنند.
وی افزود که شماره تلفن های 21822967 و 21822943 پلیس فتا استان گلستان آماده پاسخگوئی در حوزه سوالات و شکایت مربوط به جرائم رایانه ای است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار