فرماندار دالاهو با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گام های بزرگی برای پیشرفت و آبادانی این منطقه برداشته است، گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت دکتر روحانی 652 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار در بخش های مختلف این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۳۶۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 30 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی قصرشیرین افزود: این اعتبارات در بخش های کشاورزی، بهداشتی ، آموزشی، خدمات شهری، طرح های هادی روستایی، آبرسانی، راه های روستایی، ورزشی و فرهنگی هزینه شده است. 
وی اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با وجود تنگناهای مالی شدید و مشکلات فراوان که از دولت های نهم و دهم بر جای مانده بود، دولت دکتر روحانی توانست با همت بلندش برای رفع مشکلات مردم و همچنین توسعه شهرها و روستاها گام های اساسی بردارد که شهرستان دالاهو نیز از این مهم بی نصیب نشده است. 

** 247 میلیارد ریال اعتبار برای عملیات راهسازی شهرستان دالاهو 
تاتار گفت: تکمیل و بهره برداری از قطعه چهار الف بزرگراه کربلا به طول هشت و نیم کیلومتر با صرف 79میلیارد ریال اعتبار و پیگیری تکمیل قطعه چهار ب بزرگراه کربلا به طول 10 و نیم کیلومتر با 57 میلیارد ریال اعتبار نیز دیگر طرحی است که در شهرستان اجرا شده و هم اکنون از میانگین پیشرفت فیزیکی 56 درصد برخوردار است و تا پایان دولت یازدهم نیز به بهره برداری می رسد. 
فرماندار دالاهو افزود: قطعه پنج الف بزرگراه کربلا به طول هشت و نیم کیلومتر با 86 میلیارد ریال اعتبار و میانگین پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال اجراست و این طرح نیز تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری خواهد رسید. 
تاتار اظهارداشت: تکمیل و بهره برداری از قطعه پنج ب بزرگراه کربلا به طول 11 و نیم کیلومتر با اعتبار 125 میلیارد ریال و کمربندی کرندغرب به طول شش کیلومتر، زیرسازی و آسفالت راه روستایی 'درمران' به طول 10 کیلومتر و با صرف 25 میلیارد ریال اعتبار، احداث پل، زیرسازی و آسفالت روستای چشمه سفید گوران به طول یک کیلومتر با 6 میلیارد ریال اعتبار و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی ویله گوران به طول 2کیلومتر با پنج میلیارد ریال اعتبار از محل منابع سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم ترین اقدام های دولت تدبیر و امید در دالاهو است. 

** سد زمکان و تحول در بخش کشاورزی دالاهو 
وی ادامه داد: با بهره برداری کامل از سد زمکان با بدنه خاکی و هسته رسی و ظرفیت سالیانه 23 میلیون متر مکعب آب، مشکل کمبود آب حدود 2 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی بخش گهواره رفع می شود و با تکمیل شبکه زهکشی آن تا پایان امسال، عملیات آبرگیری این سد آغاز می شود.
به گفته این مقام مسوول، اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار اراضی پایین دست سد زمکان که در مرحله نخست 300 هکتار زمین را زیر پوشش قرار می دهد با پیش بینی 45 میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار واگذار شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در دست انجام است. 
تاتار اضافه کرد که در مرحله دوم این طرح نیز 700 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه به سامانه نوین آبیاری تجیهز می شود که این طرح نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی 45 درصد و با پیش بینی 120میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است و تا پایان دولت یازدهم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. 

** گازرسانی به 30 روستای شهرستان دالاهو 
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدام های ارزنده دولت دکتر روحانی، گازرسانی به 30 روستای شهرستان دالاهو که هم اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال انجام است و این طرح در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و مردم این روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند. 
فرماندار دالاهو گفت: تهیه طرح هادی در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار که طبق قانون برنامه پنجم تهیه و ابلاغ شده است در بیش از 20 روستای این شهرستان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است. 
تاتار افزود: اجرای طرح اصلاح شبکه معابر در بیش از 80 روستای شهرستان توسط دهیاری ها و جانمایی 3روستای جدید التاسیس 'گوراجوب'، 'مرادبیگ' و 'بابا کرم' که به علت احداث سد زمکان جابه جا شده اند از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید است. 
وی اظهار کرد: احداث ساختمان مدیریت بحران در روستای 'کامران بیگرضا 'بخش گهواره با صرف یک میلیارد ریال اعتبار و پیگیری احداث سیلوی 10 هزار تنی در بخش گهواره، تکمیل مجتمع آبرسانی 'نیلگ' با صرف پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی که سه روستای' نیلگ، بریه خانی و صفرشاه 'را زیرپوشش قرار می دهد از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در دالاهو است. 

** اجرای طرح های آبرسانی 
تاتار گفت: اجرای مجتمع آبرسانی کوثر با صرف 10 میلیارد ریال اعتبار که هفت روستای 'چغاچوبین' ، 'بیموش' ، 'خله' ، 'کهوش علیا' ، 'خلیفه ها' ' بانخود'، درگه ' و 'زوله' را زیرپوشش قرار می دهد. 
وی، آبرسانی سیار به بیش از 40 روستای بخش گهواره که سال های اخیر با پدیده خشکسالی مواجه شده اند و آبرسانی به مجتمع قلعه زنجیر بخش گهواره نیز را از دیگر اقدام های دولت تدبیر و امید در دالاهو بیان کرد. 

***کسب رتبه اول بیمه روستایی 
فرماندار دالاهو همچنین گفت: کار بسیار خوبی که در این شهرستان صورت گرفته اجرای طرح بیمه روستاییان و عشایر بود که در این خصوص مقام اول را در سطح استان کرمانشاه کسب کرده ایم. 
تاتار اضافه کرد: بهره برداری از احداث خانه بهداشت روستای قلعه زنجیرعلیا با صرف یک میلیارد ریال اعتبار، ساخت سرسرای سقف کوتاه ورزشی شهر گهواره با یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار و احداث ساختمان دادگستری در شهر گهواره نیز از دیگر دستاوردهای سه ساله دولت تدبیر و امید در شهرستان دالاهو است. 
وی همچنین از طرح تعریض و اصلاح شبکه های برق شهر و روستا و تبدیل آن به کابل خود نگهدار، پیگیری ارتقای بستر درمان شهر کرندغرب به بیمارستان 33 تختخوابی و اجرای طرح های جدول گذاری و آسفالت معابر شهرهای کرند غرب – گهواره و ریجاب توسط شهرداری های تابعه و اجرای سامانه های دفع فاضلاب سطح شهر کرندغرب، به عنوان اقدام های ارزشمند دولت تدبیر و امید در دالاهو عنوان کرد. 

** مهم ترین برنامه های گرامیداشت ایام دهه فجر 
وی همچنین با گرامیداشت دهه مبارک فجر از مهم ترین طرح های قابل افتتاح در این ایام را آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز جامع سلامت روستایی زاوله به مساحت 600 متر مربع و 11 میلیارد ریال اعتبار، مرکز جامع سلامت روستایی ریجاب به مساحت 600 متر مربع و با پیش بینی 11 میلیارد ریال اعتبار، پیگیری و تامین اعتبار مرکز جامع سلامت شهری و روستایی کرند به مساحت 800 مترمربع با پیش بینی 15 میلیارد ریال اعتبار بیان کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار