مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قزوین مطرح کرد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: هنرهای صنایع دستی و ظرفیت‌های گردشگری روستایی فرصتی برای اشتغال‌زایی جامعه هدف است.
کد خبر: ۳۶۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵ 30 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، نشستی بین وحید میرزایی‌بافتی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین و محمدرضا حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با هدف استفاده از ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد ظهر امروز برگزار شد.

در این نشست مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: این نهاد تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت‌ها برای جامعه هدف زیر پوشش خود اشتغال‌زایی ایجاد کند.

میرزایی‌بافتی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ظرفیت‌های مختلفی دارد که می‌توان به نحو مطلوبی از آن‌ها بهره‌برداری کرد تا اشتغال‌زایی برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد شود.

وی عنوان کرد: هنرهای صنایع دستی که در استان قزوین وجود دارد، می‌توان این هنرها را به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد آموزش داد تا آن‌ها وارد هنرهای مختلف صنایع دستی شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه توانمندی و خوداتکایی مددجویان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، مطرح کرد: زمانی که جامعه هدف بتوانند هزینه‌های زندگی خود را به صورت مستقل تأمین کنند از چتر حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

میرزایی‌بافتی گردشگری را از دیگر فرصت‌های اشتغال جامعه هدف بیان کرد و افزود: مکان‌هایی که در روستاها وجود دارد، ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در گردشگری روستایی است که باید از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تیم‌های کارشناسی امداد و گردشگری کمیته امداد برای اشتغال جامعه هدف می‌توانند ظرفیت‌های لازم را شناسایی و مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: با شناسایی ظرفیت‌ها باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد تا بستر اشتغالزایی جامعه هدف کمیته امداد در مناطق روستایی همانند رازمیان که یک مجموعه گردشگری است، فراهم شود.

میرزایی‌بافتی با اشاره به اینکه طرح‌های مختلف کوچک و خُرد در اشتغالزایی وجود دارد، تشریح کرد: کمیته امداد از سرمایه‌گذاری‌های این طرح‌ها و افراد آموزش‌دیده و توانمند حمایت می‌کند تا زمینه اشتغالزایی آن‌ها در جامعه فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم در این نشست بیان کرد: زمینه‌های مشترک ایجاد اشتغال برای جامعه هدف وجود دارد که باید آن‌ها را شناسایی کرد تا با هماهنگی و همکاری یکدیگر بتوانیم مددجویان را وارد بازار کار کنیم.

محمدعلی حضرتی‌ها اضافه کرد: مددجویانی که توانایی در حوزه صنایع دستی نداشته باشند باید آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شود تا آن‌ها توانمند شده و مشغول به فعالیت اقتصادی شوند.

وی در ادامه اهمیت هنرها صنایع دستی را برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد تشریح کرد و گفت: می‌توان در این هنرها، زمینه‌های ایجاد کسب و کار را برای آن‌ها فراهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار