رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:دستگاه های مختلف باید خدمتشان را به مردم طوری ارائه نکنند که مردم خدمتشان را در فضای زحمت و پشیمانی دریافت کنند.
کد خبر: ۳۶۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، جمال انصاری در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی بیان کرد: همه ما به اهمیت کار وقف آشنا هستیم، وقف یک اقدام فرهنگی، کارآمد و پایان نیافتنی است.

وی ادامه داد: نقش وقف در جامعه نقشی انکارناپذیر است از این رو لازم است وقف را به مولفه های زندگی امروزی متصل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اقدامات اوقاف استان قزوین تحسین برانگیز است و این رویکرد را با استمرار عمل و نگهداشت خود می توانیم همچنان تجلیل و تحسین کنیم.

وی افزود: نقش دستگاه های دیگر در بالندگی وقف می تواند موثر باشد و حتی کم توجهی دستگاه های دیگر به خصوص دستگاه های حاکمیتی می تواند به جایگاه وقف آسیب برساند.

انصاری عنوان کرد: مدیران به صورت فردی و سازمانی می توانند در این بالندگی نقش آفرینی کنند چراکه هیچ سازمانی نمی تواند نقش آفرینی خود را در جامعه بدون حضور و همراهی سایر دستگاه ها محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان و هر جا از هم گسیختگی باشد، ما در انجام مأموریت هایمان با مشکل مواجه می شویم و در این میان مأموریت های اوقاف نیز بدون همراهی و همکاری سایر دستگاه ها محقق نمی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: اگر می خواهیم تعرض به موقوفات را کاهش دهیم باید در جهت تثبیت و تحکیم موقوفات اقدامات لازم را انجام داده و به مستندسازی در این زمینه توجه کنیم.

وی توضیح داد: اوقاف و ثبت اسناد گام های خوبی را برای سنددار کردن اراضی و املاک اوقافی برداشته اند و باید این اقدامات تثبیتی همچنان استمرار داشته باشد تا پرونده ای قدیمی و با رویکرد تردید حُکمی وجود نداشته باشد.

انصاری اعلام کرد: البته دستگاه های مختلف باید خدمتشان را به مردم طوری ارائه نکنند که مردم خدمتشان را در فضای زحمت و پشیمانی دریافت کنند از این رو در کارگروه های تخصصی باید مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: مسائل شرعی و قانونی در حوزه وقف الزاماتی است که عدول از آن نه تنها جایز نیست بلکه دارای ابعاد مختلفی است از این رو همه افراد باید در خصوص اراضی عمومی و دولتی توجه و دقت لازم را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: در خصوص اراضی وقفی تنها نباید به هویت ظاهری املاک نگاه شود بلکه همه باید به تکالیف خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار