رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: نقش دستگاه‌های دیگر در بالندگی وقف می‌تواند مؤثر باشد و حتی کم‌توجهی دستگاه‌های دیگر به ویژه دستگاه‌های حاکمیتی می‌تواند به جایگاه وقف آسیب برساند.
کد خبر: ۳۶۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی اظهار داشت: همه مسؤولان به اهمیت کار وقف آشنا هستیم چراکه وقف یک اقدام فرهنگی، کارآمد و پایان نیافتنی است.

وی ادامه داد: نقش وقف در جامعه نقشی انکارناپذیر بوده و از این رو لازم است وقف را به مؤلفه‌های زندگی امروزی متصل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: اقدامات اداره‌کل اوقاف این استان تحسین برانگیز است و این رویکرد را با استمرار عمل و نگهداشت خود می‌توانیم همچنان تجلیل و تحسین کنیم.

انصاری افزود: نقش دستگاه‌های دیگر در بالندگی وقف می‌تواند مؤثر باشد و حتی کم‌توجهی دستگاه‌های دیگر به ویژه دستگاه‌های حاکمیتی می‌تواند به جایگاه وقف آسیب برساند.

این مسؤول عنوان کرد: مدیران به صورت فردی و سازمانی می‌توانند در این بالندگی نقش‌آفرینی کنند چراکه هیچ سازمانی نمی‌تواند نقش‌آفرینی خود را در جامعه بدون حضور و همراهی سایر دستگاه‌ها محقق کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: هر زمان و هر جا از هم گسیختگی باشد، مسؤولان در انجام مأموریت‌های خود با مشکل مواجه می‌شوند و در این میان مأموریت‌های اوقاف هم بدون همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها محقق نمی‌شود.

انصاری تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تعرض به موقوفات را کاهش دهیم باید در زمینه تثبیت و تحکیم موقوفات اقدامات لازم را انجام داده و به مستندسازی در این زمینه توجه کنیم.

وی توضیح داد: اوقاف و ثبت اسناد گام‌های خوبی را برای سنددار کردن اراضی و املاک اوقافی برداشته‌اند و باید این اقدامات تثبیتی همچنان استمرار داشته باشد تا پرونده‌ای قدیمی و با رویکرد تردید حُکمی وجود نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: البته دستگاه‌های مختلف باید خدمات‌رسانی را به مردم طوری ارائه کنند که مردم خدمت خود را در فضای زحمت و پشیمانی دریافت نکنند از این رو در کارگروه‌های تخصصی باید مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گیرد.

انصاری تأکید کرد: مسائل شرعی و قانونی در حوزه وقف الزاماتی است که عدول از آن نه تنها جایز نیست بلکه دارای ابعاد مختلفی است از این رو همه افراد باید در خصوص اراضی عمومی و دولتی توجه و دقت لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: در خصوص اراضی وقفی تنها نباید به هویت ظاهری املاک نگاه شود بلکه همه باید به تکالیف خود عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار