دادستان آبیک خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان با اشاره به اعتراض‌های مردمی مبنی بر اکتشاف معدن 181 هکتاری گفت: اقدامات دارنده مجوز اکتشاف معدن مذکور، متوقف شده است.
کد خبر: ۳۶۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ 28 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سعید احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: با توجه به اعتراض‌های مردمی و جمعی از کوهنوردان و دوستداران طبیعت مبنی بر اکتشاف 181 هکتاری معدن اراضی شمال شهر آبیک، دستور اولیه برای بررسی موضوع مذکور صادر شد.

وی افزود: برای بررسی اکتشاف معدن 181 هکتاری آبیک استعلامات لازم از سوی ادارات محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و منابع اداره امور آب شهرستان آبیک درخواست و پاسخ‌ها به دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان ارائه شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: طی جلسه‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با حضور مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و این شهرستان، مقرر شد موضوع به شورای معادن کشور انعکاس داده شود تا از طریق قانونی نسبت به اکتشاف و بهره‌برداری معدن 181 هکتاری تعیین تکلیف صورت گیرد.

احمدزاده اضافه کرد: تا زمانی که پاسخی از سوی شورای معاون کشور مبنی بر اکتشاف معدن 181 هکتاری ارائه نشود نسبت به اکتشاف و بهره‌برداری این معدن اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به توقف اقدامات دارنده پروانه اکتشاف معدن 181 هکتاری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: این موضوع با توافق و رضایت دارنده مجوز اکتشاف و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین صورت گرفته است.

این مسؤول بیان کرد: با ابلاغ رسمی اکتشاف معدن 181 هکتاری از سوی شورای معادن کشور، نسبت به اکتشاف معدن 181 هکتاری تعیین تکلیف می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار