رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: مسابقات کشوری ایروبیک به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حسین معماریان در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار داشت: چاله‌ ابری در سالن ژیمناستیک خراسان رضوی وجود داشت که نه استاندارد کافی را داشت و نه ایمنی‌های لازم را که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این بودیم که این چاله ابر را توسعه دهیم.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم چاله ابر راه اندازی کنیم که ژیمناستیک کاران برای انجام پرش خرک و بارفیکس و حرکات آکروباتیک مشکلی نداشته باشند که خوشبختانه به سرعت نسبت به خرید خرید چاله ابر با همکاری مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام شد.

معماریان بیان کرد: هم اکنون تقویم اجرایی فدراسیون به هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی ارسال شده که براساس سند عملیاتی استانی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم هم اکنون توانسته‌ایم طبق برنامه حرکت کنیم که در همین راستا کلاس داوری بخش بانوان با حضور 23 نفر از سراسر استان در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

وی تصریح کرد: در مسابقات جوانان کشور از خراسان رضوی یک نفر در بخش آقایان به عنوان نماینده اعزام شد که خوشبختانه توانست با رتبه‌های بسیار خوبی که به دست آورد جزو 10 نفر نخست این دوره از مسابقات باشد که با توجه به رتبه بسیار عالی که به دست آورده به طور حتم در اردوهای تیم ملی حضور پیدا می‌کند.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: عمده‌ترین برنامه‌ای را که هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی در دستور کار خود قرار داده اجرای طرح‌های استعدادیابی است که در تفاهم نامه‌ای که مابین اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش منعقد شد به دنبال این هستیم که در حوزه استعدادیابی تعاملاتمان را با آموزش و پروررش گسترش دهیم.

معماریان بیان کرد: در جلسه‌ای که میان این دو اداره برگزار شد تصمیماتی گرفته شد مبنی بر اینکه هر دو طرف به یکدیگر خدماتی را ارائه دهند که یکی از این تعاملات این بود که مربیان هیئت جهت طرح‌های استعدادیابی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: بنا بر صحبت‌های صورت گرفته تصمیم بر این شده که آموزش و پرورش وسایل ژیمناستیکی را که در انبارهای خود در اختیار دارد و در مدارس کاربردی ندارد را در اختیار هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی قرار دهد تا هیئت این تجهیزات را در اختیار شهرستان‌هایی که تجهیزاتشان کم است قرار دهد و در شهرستان‌ها آموزش و پرورش و هیئت شهرستان به صورت مشترک از سالن و تجهیزات استفاده کنند.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی با بیان اینکه شهرستان فریمان در سال گذشته دارای سالن اختصاصی ژیمناستیک شد، گفت: هم اکنون نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، تربت جام و گناباد از جمله شهرستان‌هایی هستند که به صورت مشترک با آموزش و پرورش در سالن‌های موجود شهرستان‌های خود به فعالیت می‌پردازند.

معماریان بیان کرد: در حال حاضر کلان شهر مشهد با بیش از 3 میلیون جمعیت تنها دو سالن اختصاصی ژیمناستیک در اختیار دارد که یکی از آن‌ها که دارای استانداردهای بین المللی روز دنیا است و توانایی برگزاری مسابقات بین المللی را هم دارد سالن استاد یزد گرد و دیگری که از امکانات کم تری برخوردار است سالن شهید چمنی است.

وی گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم میزبانی حداقل یک دوره از مسابقات کشوری را در اختیار بگیریم که به احتمال 99 درصد در نیمه دوم سال مشهد مقدس میزبان میزبان مسابقات ایروبیک ژیمناستیک است.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی بیان کرد: هم اکنون پروتکلی با سازمان بهزیستی جهت تربیت مربیان مهد کودک منعقد کرده‌ایم که مربیان مهد کودک‌ها بتوانند به صورت تخصصی ژیمناستیک را به کودکان آموزش دهند که در همین راستا در سال گذشته 2 دوره کلاس مربی‌گری برای مربیان مهد‌ها برگزار شده است.

معماریان گفت: هم اکنون یکی از مباحثی که دولت به طور جدی آن را دنبال می‌کند بحث ماده 88 است که بتواند اماکن ورزشی را به خود هیئت‌ها واگذار کند که هم اکنون این برنامه از سوی دولت در حال اجرایی شدن است که چند وقتی است سالن‌ها در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته که با توجه به این برنامه‌ها ما یکی از اهدافمان را توسعه ژیمناستیک به صورت همگانی قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: حدود سه تا چهار سالی بود که نه تنها از سوی فدراسیون کمکی نمی‌شد بلکه حتی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی هم نیز کمکی به هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی نمی‌کرد تا اینکه در نیمه دوم سال 93 به ترتیب فدراسیون و اداره کل ورزش استان 5 میلیون تومان و 15 میلیون تومان کمک نقدی کردند که نسبت به گذشته افزایش 100 درصدی داشته است.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی بیان کرد: به لطف خداوند متعال و پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و حمایت‌های فدراسیون شرایط هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی در سال 94 بهتر شده است که خوشبختانه با هزینه‌هایی که در سال گذشته به هیئت تزریق شد توانستیم هزینه چاله ابر و ترامبولین را که سطح رویه‌اش خراب شده بود را تامین کنیم.

معماریان بیان در رابطه با حامیان مالی هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: حامی مالی زمانی به پای کار می‌آید که برایش سود داشته باشد که در همین راستا اسپانسر زمانی به پای کار می‌آید که تنها برگزاری مسابقات آن هم به صورت کشوری باشد.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکی از مباحثی را که ما دنبال می‌کنیم این است که در کنار استعدادیابی که در مدارس داریم در تابستان که زمان اوقات فراغت دانش آموزان است طرح‌های استعدادیابیمان را برپا کنیم که در همین راستا هم اکنون کار‌شناسان کمیته استعدادیابی به سطح مدارس رفته و از اولیا، دانش آموزان و مدیران دعوت می‌کنند که همکاری لازم را برایر این امر داشته باشند.

رئیس هیئت ژیمناستیک خراسان رضوی گفت: طبق آماری که از سوی هیئت پزشکی ورزشی ارائه شده هم اکنون از 140 هزار نفری که در ورزش خراسان رضوی ساماندهی شده‌اند و دارای کارت بیمه هستند دوازده هزار و 547 نفر نیز ژیمناستیک کار هستند که اگر بخواهیم نگاه آماری داشته باشیم 9 درصد از مجموع 140 هزار نفر ورزشکار در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند.

معماریان تصریح کرد: از آماری که در ارتباط با تعداد ژیمناستک کاران ساماندهی شده ارائه شد 7520 نفر ژیمناستیک کار دختر و مابقی پسر هستند که با توجه به شور و اشتیاق و استعدادی که در بخش دختران وجود دارد ما امکاناتمان را تا حد توان در اختیار هر دو رده به وپژه دختران قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: هم اکنون در سطح خراسان رضوی تعداد باشگاه‌هایی (کلوب)‌هایی که در رشته ژیمناستیک فعالیت می‌کنند بالغ بر 100 باشگاه مجوز دار است که در همین راستا در سال گذشته در 6 کلاس مربی‌گری که در استان برگزار شد 300 مربی به تعداد مربیان ژیمناستیک خراسان رضوی اضافه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار