نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد:
کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، دوراندیشی و آینده‌نگری را از ویژگی عالمان برشمرد و گفت: عالمان معلمین ما هستند.
کد خبر: ۳۶۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ 26 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، آیت الله مصطفی علما امروز پنجشنبه در همایش تجلیل از مقام روحانیون معمر و خانواده مرحومین استان کرمانشاه با عنوان «هادیان نور» که در محل مجتمع بعث کرمانشاه برگزار شد، گفت: برخی از علما  ۱۰۰۰ سال است که از دنیا رفته اند اما هنوز منشا تربیت و تذکر و توجه اند.

وی افزود:  شاگردان آن بزرگان کماکان می بالند که افکارشان آشنایی با فقه و اصول و روش علمی آن بزرگان را دارند، که می تواند ماندگار و اثر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: افراد ثروتمند، شخصیت های اجتماعی و سیاسی در دنیا فراوان بوده است اما عالم با نوشتن یک جلد کتاب ۱۰۰۰ سال اسم و مبنای علمی و فکری قرار گرفته و همچنان نامشان ماندگار و پابرجاست و نسل اندرنسل از آن استفاده می شود.

وی با اشاره به روایتی امام علی (ع» گفت: تفاضل انسان ها به علم و فهم و عقل و بصیرت و آگاهی است و آن چیزی که به انسانها برتری می دهد علم است.

آیت الله علما گفت: این علما اعم از شیعه و سنی متکلمین و مجتهدین - که سال هاست بر سر سفره آنها هستیم و از علم آنها استفاده می کنیم- معلمین ما هستند.

وی  آینده نگری و دور اندیشی را امتیاز دانست و گفت: ما بوسیله علما توانستیم به این مضامین برسیم و این برترین ثروت است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر ایمان با انسان عجین شود، می توان درک کرد -که همانطور که خدا حی لایموت است- انسان ها نیز حی لایموت هستند.

وی افزود: آیت الله بهجت در جلسات اخلاق همواره از زندگی بزرگان و عالمانی برجسته سخن می گفت و برجستگی های آنها را برای طلاب بازگو می کرد تا در زندگی از آنها بهره بگیرند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: رجال نویسی از تخصصاتی است که بین علمای شیعه و سنی باید باشد و برجستگی علما را جمع کنند تا به اخلاق برسیم.

وی افزود:  اگر از بزرگان جملاتی را به عنوان اصول زندگی داشته باشیم می توانیم به اخلاص برسیم .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه، یکی از وظایف روحانیون تربیت اجتماع است گفت: امید است روحانیون به درستی به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار