کد خبر: ۳۶۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 25 January 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدصادق فانی در نشست ستاد گندم و کلزای شهرستان لامرد گفت: باید در کشاورزی، کشاورز محور باشد و همه امور را به خود کشاورز واگذار شود.

وی وظیفه کارشناسان کشاورزی را نظارت در طی تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت است، افزود: باید مشاهدات مان را بررسی کارشناسی کرده و در نهایت توصیه های کارشناسی داشته باشیم.

سرپرست اداره جهاد کشاورزی لامرد بیان کرد: با به روز کردن علم و معلومات و در نهایت توصیه های مفید کارشناسی کشاورز نیز متقاعد شده و نظرات کارشناسان را می پذیرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزیی موفق است که کشاورز محور باشد، گفت: باید از دولتی سازی کشاورزی جلوگیری شود.

آغاز برداشت توت فرنگی در گلخانه های گراش

مدیر جهاد کشاورزی گراش از آغاز برداشت توت فرنگی گلخانه ای خارج از فصل در این شهرستان خبر داد.

علی جوکار از برداشت توت فرنگی خارج از فصل در گلخانه های شهرستان گراش خبر داد و گفت: روزانه ۵ تا ۱۰ کیلوگرم توت فرنگی از گلخانه های گراش برداشت و روانه بازار میوه می شود.

وی افزود: کار برداشت توت فرنگی گلخانه ای در این شهرستان از اوایل زمستان آغاز و تا اواخر بهار ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش بیان کرد: محصول این گلخانه به دلیل ظاهر و طعم مطبوعی که دارد از بازارپسندی بالایی برخوردار است که علاوه بر گراش به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

وجود چهار هزار هکتار باغ لیموترش در جهرم

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: شهرستان جهرم با دارا بودن بیش از چهار هزار هکتار باغ های لیموترش یکی از قطب های مهم تولیدکننده این محصول در سطح استان فارس است.

محمدرضا شهابی گفت: ارقام کاشت شده در این شهرستان شامل لیموترش معمولی جهرم، لیسبون (خارگی ) و لیموی پرشین است.

وی افزود: برداشت لیمو ترش در شهرستان جهرم از خرداد ماه با برداشت لیموی پرشین لایم آغاز و تا خرداد سال بعد با برداشت نهایی لیموی خارگی پایان می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم بیان کرد: ۶۵ هکتار از باغ های شهرستان جهرم به کشت لیموی پرشین اختصاص دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار