در سایه بی‌توجهی مسؤولان ورزشی صورت گرفت
عضو تیم ملی تیراندازی بانوان و نایب قهرمان جهان گفت: به لحاظ هزینه‌های بالای رشته ورزشی تیراندازی، ورزشکاران و ملی‌پوش‌ها بدون حامی مالی و حمایت مسؤولان متحمل هزینه‌های سنگین شده و ادامه فعالیت هم برای ورزشکاران میسر نیست.
کد خبر: ۳۶۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، الهام هریجانی قهرمان قزوینی تیم ملی‌تیراندازی 10 متر تپانچه بانوان جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: تیم ملی جایگاه مقدسی است که برای به دست آوردن آن سختی‌های بسیاری را متحمل شدم.

وی با اشاره به مطرح نبودن سن در رشته تیراندازی افزود: تا زمانی که بتوانم در رشته تیراندازی به فعالیت خود ادامه می‌دهم و پس از پایان دوران قهرمانی، کسوت مربیگری را بهترین فرصت برای انتقال تجربه خود به جوانان در نظر خواهم داشت.

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان و نایب قهرمان جهان با گلایه از مسؤولان استانی مطرح کرد: با هزینه شخصی خود به تمرینات ادامه می‌دهم و برای یک جلسه تمرین در این رشته هم، باید بیش از 500 هزار تومان هزینه شود.

هریجانی اضافه کرد: به لحاظ هزینه‌های بالای این رشته ورزشی، ورزشکاران و ملی‌پوش‌ها بدون حامی مالی و حمایت مسؤولان متحمل هزینه‌های سنگین شده و ادامه فعالیت هم برای ورزشکاران میسر نیست.

این قهرمان ورزشی با بیان اینکه چند ماهی است از تمرینات حرفه‌ای دور بوده‌ام، یادآور شد: مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین هیچ کمکی به قهرمانان تیرانداز نکرده‌اند و بودجه‌ای که برای هیأت تیراندازی قزوین در نظر گرفته شده است دو و نیم میلیون تومان بوده که هزینه دو جلسه تمرین حرفه‌ای یک ورزشکار تیرانداز است.

وی عنوان کرد: به دلیل اینکه تیراندازان قزوینی به وسیله مسؤولان استانی حمایت مالی نمی‌شوند، به سایر تیم‌های لیگ برتر تیراندازی کشور پیوسته‌اند.

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان و نایب قهرمان جهان گفت: برای اینکه سال گذشته بودجه کافی در استان قزوین تأمین نشد، امتیاز تیم لیگ برتر تیراندازی بخش آقایان با وجود قهرمانی در این لیگ واگذار شد و اگر حمایت مالی صورت نگیرد تیم بخش بانوان هم واگذار می‌شود.

هریجانی یادآور شد: هیأت تیراندازی استان قزوین را می‌توان یک هیأت خصوصی نامید که با هزینه‌های شخصی ورزشکاران و حسین زکی‌زاده رئیس این هیأت اداره می‌شود و عناوینی که ورزشکاران استان در رده‌های ملی و جهانی کسب کرده‌اند، از سوی حمایت مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین نبوده است.

وی با اشاره به عدم بیمه قهرمانان ملی از سوی مسؤولان ورزشی گفت: مدت 13 سال است که به طور حرفه‌ای ورزش قهرمانی تیراندازی را انجام می‌دهم اما بیمه نبوده و در صورت بروز حادثه پیش‌بینی نشده، زندگی و ادامه فعالیت ورزشی‌ام تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

عضو تیم ملی تیراندازی بانوان و نایب قهرمان جهان اضافه کرد: در استان قزوین به ورزشکاران ملی توجهی نمی‌شود به همین دلیل نخبگان ورزشی قزوین خارج از استان فعالیت ورزشی دارند.

هریجانی مطرح کرد: به عنوان یک بانوی ایرانی حضور قدرتمندانه در مسابقات جهانی و المپیک در دستور کار و برنامه‌ریزی تمرینات بنده است و در این مسیر حمایت مدیران مایه دلگرمی ورزشکاران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح دهند چه اقدامی برای قهرمانان ملی این استان انجام داده‌اند؟ به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکرده و رئیس هیأت تیراندازی با هزینه شخصی خود بسیاری از مشکلات ورزشکاران این رشته را برطرف کرده است؛تجلیل از قهرمانان ملی تیراندازی هم با هزینه شخصی رئیس هیأت تیراندازی صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار