یادی از قهرمان اسبق اردبیلی
یکسال از درگذشت اژدر صمدزاده قهرمان اسبق دو و میدانی ایران گذشت. مرحوم صمدزاده رکوردار دوی سرعت 400 متر جوانان ایران بود که بیست و هشتم اردیبهشت ماه پارسال به دیار باقی شتافت.
کد خبر: ۳۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲ 18 May 2015

امروز سالگرد درگذشت اژدر صمدزاده قهرمان اسبق دو و میدانی ایران گذشت. مرحوم صمدزاده رکوردار دوی سرعت 400 متر جوانان ایران بود که بیست و هشتم اردیبهشت ماه پارسال (1393) به دیار باقی شتافت.

به گزارش تابناک اردبیل، مرحوم اژدر صمدزاده در سال 1333 در محله یعقوبیه اردبیل متولد شد. استعداد ذاتی او در ورزش دو میدانی باعث شد تا در مقطع متوسطه وارد این رشته شود. او خیلی زود با مربیگری «جهان اللهیاری» مربی و پیشکسوت نام آشنای ورزش دو میدانی استان موفق شد راه پیشرفت را بپیماید.

صمدزاده پس از آنکه در سال 1348 به مقام قهرمانی مسابقات دوی سرعت آذربایجان شرقی در رشته های دوی 100 متر، 400 متر و 800 متر رسید، به مسابقات کشوری راه پیدا کرد. او به همراه تیم دو و میدانی آذربایجان شرقی و با مربیگری اللهیاری توانست سه بار در سالهای 51، 52 و 53 در رشته های مختلف دوی سرعت ایران مدال آوری کند.

صمدزاده به ویژه در رشته 400 متر دوی سرعت، قهرمان بلامنازع جوانان ایران در سالهای 52 و 53 بود و رکورد او تا سالها توسط کسی شکسته نشد.

او علاوه بر قهرمانی در این رشته و کسب مدال طلای مسابقات جوانان ایران، یکبار نیز در رده سنی آزاد و در مسابقات ملی دوی سرعت 400 متر به مقام قهرمانی ایران دست یافت.

مرحوم صمدزاده در دو دهه گذشته یکی از مداحان نام آشنای استان بود و در هیأت های مذهبی استان نقش فعالی داشت. وی با وجود آنکه از عارضه ریوی رنج می برد و بر بیماری سرطان ریه فایق شده بود، اما برخلاف توصیه پزشکان معالج خود هرگز حاضر نشد مداحی اهل بیت (ع) را کنار بگذارد.

مرحوم صمدزاده کارمند شهرداری اردبیل بود و تنها چند ماه پس از بازنشستگی در سن 60 سالگی درگذشت و در آرامستان بهشت فاطمه (س) آرام گرفت. یادش گرامی باد.

به مناسبت سالگرد درگذشت قهرمان اسبق دو میدانی کشور

به مناسبت سالگرد درگذشت قهرمان اسبق دو میدانی کشور

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آمنه ملكي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
روحش شاد و يادش گرامي باد
زهرا علیپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
پدرم روحت شاد. کاش در این لحظه کنار ما بودی و همچنان سالمو سلامت در کنار پسرت علی و عروست زهرا زندگی میکردی. دوستت داریم پدر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار