دو فروند قایق پارویی مخصوص صید و شکار پرندگان نیز از شکارچیان متخلف در مازندران کشف شد
کد خبر: ۳۶۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 14 January 2017
23 قبضه سلاح جمعه ازشکارچیان متخلف درمازندران کشف و ضبط شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به بی اعتنایی شکارچیان متخلف به ممنوعیت شکار به دلیل شیوع آنفلوانزای پرندگان گفت: ماموران محیط زیست در شهرستان های بهشهر، جویبار، ساری، بابل، محمود آباد و بابلسر دیروز 23 قبضه سلاح و دو فروند قایق پارویی مخصوص صید و شکار پرندگان را از شکارچیان کشف کردند.
 
به گفته مسلم آهنگری ؛ با شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان از اوایل آذرامسال در برخی مناطق مازندران، پروانه تمامی شکارچیان تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق در آمد و هر گونه شکار در طبیعت این خطه شمال کشور ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.
 
آهنگری همچنین به اقدام شکارچیان غیرمجاز ساروی پنج شنبه23 دی با وجود اخطار دامپزشکی مبنی بر ممنوعیت شکار برای قرق شکنی در چند نقطه مناطق شهر ساری اشاره و خاطرنشان کرد: با حضور به موقع محیط بانان ،شکارچیان موفق به قرق شکنی نشدند.
 
وی افزود : در عملیات محیط بانان برخی از این شکارچیان با محیط بانان درگیری فیزیکی داشتند که با وجود جراحت سطحی دو محیط بان ، با کشف 14 فبضه اسلحه شکاری، از شکار این افراد جلوگیری و با شناسایی ضاربان برای آنها پرونده دستگاه قضایی تشکیل شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اقدامات این یگان در 9ماه امسال را کشف 515 سلاح مجاز از شکارچیان متخلف، 148 اسلحه غیر مجاز ،8هزارو 658 صید غیر مجاز آبزیان، هزار و 73 مورد شکار پرندگان و 74 مورد شکار پستانداران غیر مجاز شامل مرال ،شوکا و خرس، 296 مورد زنده گیری پرندگان،زنده گیری 32 پستاندار و 473 تخلف تصمیم به اقدام شکار و صید در این استان اعلام کرد.
 
مازندران با سه تالاب ملی و بین المللی و 800 آببندان و آبگیر، زمستان میزبان 150 گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با جمعیت یک میلیون و 500 هزار بال است، که سالانه حدود 250 تا 300 هزار قطعه از پرندگان راشکارچیان دارای پروانه و غیرمجاز شکار می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار