مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت:یک هزار و 800 لیتر روغن خوراکی دانه زیتون به ارزش 650 میلیون ریال امسال در کارگاه روغن کشی ایلام استحصال و تولید شده است.
کد خبر: ۳۵۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 04 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛تیمور ناصری اظهار کرد: این مقدار روغن از 19 تن زیتون به ارزش ریالی 530 میلیون ریال گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه فرآیند روغن گیری این کارگاه از زیتون همچنان ادامه دارد، افزود: این کارگاه سالانه توان تولید و استحصال چهار تن روغن خوراکی از 40 تن زیتون سبز را دارد.
 
ناصری یادآور شد: سال 92 با راه اندازی این کارگاه روغن کشی در استان کشاورزان زیتون کار به جای فروش محصول خود به قیمت ارزان به استان های دیگر یا صدور آن به شمال کشور، دانه زیتون را در داخل استان به روغن تبدیل کرده و درآمد بیشتری کسب می کنند.
 
وی تاکید کرد: زیتون مورد استفاده این کارگاه روغن کشی محصول تولیدی باغ های زیتون خود استان ایلام است که از کشاروزان خریداری می شود ضمن اینکه این کارگاه زیتون های مردم را نیز در مقابل دریافت دستمزد به روغن تبدیل می کند.
 
ناصری افزود: این واحد روغن گیری در آینده ای نزدیک به منظور روغن گیری از دانه های روغنی کلزا و کنجد نیز تجهیز و مهیا می شود.
 
از مجموع شش هزار و 76 هکتار باغ های استان ایلام یک هزار و 19 هکتار به کشت زیتون اختصاص دارد که بیش از 674 هکتار این باغ ها بارور و مابقی هنوز به سن تولید و باردهی نرسیده است.
 
زیتون به علت استفاده های متنوع از میوه آن و به ویژه قابلیت روغن گیری یک محصول راهبردی و استراتژیک محسوب می شود که با توجه به اینکه کشور ایران بخش اعظمی از روغن خوراکی مورد نیاز خود را وارد می کند توسعه دانه روغنی زیتون می تواند عاملی برای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار