مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از رونمایی کتاب «فرزانه فرزند فردوسی» یادنامه استاد میرجلال‌الدین کزازی خبر داد و گفت: 20 فیلم در جشنواره فیلم فجر در دو سینمای کرمانشاه برای نخستین‌بار اکران می‌شود.
کد خبر: ۳۵۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ 04 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه،  ابراهیم رحیمی‌زنگنه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: یادنامه استاد میرجلال‌الدین کزازی در 850 صفحه چاپ شده که با تلاش «یاسر گلستان‌فرد» تدوین و با حضور بزرگانی از کشور و کرمانشاه رونمایی می‌شود.

رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه 70 نفر از بزرگان کشور به دبیرخانه مقاله ارسال کرده‌اند، گفت: در آیین تجلیل از استاد میر‌جلال‌الدین کزازی و رونمایی از کتاب ارج‌نامه استاد با عنوان «فرزانه فرزند فردوسی»، 10 نفر از اساتید برجسته ادبیات حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از گرد‌آوری مجموعه نفیسی از آثار محمد سلطانی، کامیار عابدی، مسعود عابدیان و چند تن از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی خبر داد و افزود: فردا در تالار انتظار ساعت 14:30 دقیقه با حضور بزرگان و اصحاب فرهنگ و هنر از کتاب ارج‌نامه استاد با عنوان «فرزانه فرزند فردوسی» رونمایی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به 20 مقاله رسیده به یادواره «رشید یاسمی»، خاطرنشان کرد: در سه ماه آینده شاهد تجلیل از یادنامه رشید یاسمی هستیم.

رحیمی‌زنگنه به برگزاری جشنواره سراسری بین‌المللی اقوام ایرانی در 30 دی‌ماه سال‌جاری اشاره و بیان کرد: با تامین بودجه از سوی معاون برنامه‌ریزی قرار بود که در شهریور‌ماه برگزار شود که به‌دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و اضافه کردن بخش بین‌المللی به جشنواره به تاخیر افتاد.

 وی با بیان اینکه در اختتامیه این جشنواره سوم بهمن‌ماه از بزرگان دعوت می‌شود، اضافه کرد: در این جشنواره 10 گروه موسیقی اقوام گوناگون ایرانی و سه گروه موسیقی از کشورهای تاجیکستان، هند و افغانستان حضور دارند، البته یک کشور دیگر نیز اضافه می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، 6 گروه موسیقی از استان کرمانشاه، 14 گروه تئاتر آئینی و اقوام که 10 گروه از 10 منطقه قومی کشور و چهار گروه از گروه قومی استان کرمانشاه هستند در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مد و لباس در جشنواره اقوام ایرانی، اضافه کرد: 15 غرفه از کشور و پنج غرفه از استان، لباس‌های بومی و محلی را به نمایش می‌گذارند،

وی با تاکید بر حضور مردم، نهادها و دستگاه‌ها در جشنواره، تصریح کرد: کرمانشاه قطب اقوام گوناگون در کشور است، آنچه در رسانه‌های بیگانه درخصوص مد، لباس و موسیقی تبلیغ می‌شود با فرهنگ اصیل ایرانی سازگاری ندارد.

به گفته رحیمی‌زنگنه، بهترین راه مبارزه با موسیقی، نمایش مبتذل ترویج موسیقی؛ نمایش آئینی و اصیل سازگار با فرهنگ غنی و اسلامی است‌.

وی مکان برگزاری جشنواره را تالار انتظار عنوان کرد و ادامه داد: موسیقی در تالار و تئاتر در فضای باز اجرا می‌شود و 25 غرفه برای نمایشگاه لباس تدارک دیده شده است.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه امسال جشنواره فیلم فجر از 16 تا 29 بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، گفت: 20 فیلم در دو نیمه، سه‌سانسه مجموعا در 60 سانس در دو سینما برای نخستین‌بار اکران و به نمایش در می‌آید.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار داشت: سومین دوره انتخاب کتاب سال کرمانشاه با ارسال 70 اثر به دبیرخانه در بهمن‌ماه برگزار می‌‌شود که در نشست‌های بعدی زمان و مکان آن اعلام می‌شود.

رحیمی‌زنگنه به خریداری 80 میلیون تومان کتاب از نویسندگان کرمانشاهی اشاره و بیان کرد: در آئین تجلیل از استاد زنگنه از 12 نفر از برگزیدگان موسیقی تجلیل شد که با فراخوان در بخش موسیقی 48 اثر و در بخش تئاتر 75 اثر به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی بهترین آثار انتخاب شدند.

وی به برگزاری جشنواره شعر گیلان‌غرب و جشنواره تجلی وحدت در قصرشیرین در بهمن‌ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر جشنواره «عشق نبوی» در سرپل‌ذهاب و جشنواره تئاتر اسلام‌آباد غرب و جشنواره داستان نویسی‌ اسفند‌ماه در شهرستان هرسین برگزار می‌شود.

رحیمی‌زنگنه با بیان اینکه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استانی در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، گفت: خبرهای اولیه را در فراخوان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار