اولتیماتوم استاندار
استاندار قزوین باغستان‌های سنتی را سرمایه ارزشمند در توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: اجازه نمی‌دهیم وضعیت باغستان سنتی قزوین بیش از وضع موجود تخریب شود.
کد خبر: ۳۵۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فریدون همتی در نشست تخصصی بررسی وضعیت باغستان سنتی استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: باغستان سنتی به عنوان یک سرمایه ارزشمند در حوزه اقتصادی استان قزوین محسوب می‌شود که با همیاری و تعامل بین‌دستگاهی از تخریب و آسیب به این مجموعه جلوگیری شود.

وی افزود: باغستان سنتی در گذشته شکل و زیرساخت‌های مناسبی را به خود اختصاص می‌دهد که می‌طلبد با همکاری سایر نهادها و مردم این مجموعه باید به شکل دیرینه خود بازگردد.

استاندار قزوین ادامه داد: اجازه نمی‌دهیم وضعیت باغستان سنتی استان قزوین بیش از وضعیت موجود تخریب شود چراکه باید حفظ و نگه‌داری آن را هم مدنظر قرار دهیم.

همتی عنوان کرد: باغستان سنتی به عنوان یک سرمایه ارزشمند محسوب می‌شود که تخریب آن جبران‌ناپذیر است که باید از این باغستان حمایت و حفاظت شود.

وی با اشاره به اقدامات مسؤولان نسبت به احیای باغستان سنتی قزوین اضافه کرد: برای بیشتر موضوعات این باغستان جلساتی را برای هفته‌های آینده با سایر مسؤولان در نظر داریم تا مشکلات و مسائل باغستان سنتی با جدیت بیشتری دنبال شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: باتوجه به اینکه راه‌اندازی ایستگاه‌های زباله و پساب‌های مختلف صنعتی و پزشکی از مهم‌ترین دغدغه‌های باغداران باغستان‌ها است، برنامه‌هایی برای این حوزه‌ها در نظر گرفته شده که اجرای سیاست‌های مناسب در سایت دفن زباله محمودآباد از مهم‌ترین اولویت‌ها است.

همتی تشریح کرد: در سفر دولت به استان قزوین بودجه مناسبی برای این استان در حوزه فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها اختصاص داده شده که امیدواریم اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گیرد.

وی یادآور شد: پیش‌بینی شده است در سال آینده سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای برای 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین انجام شود و تا پایان سال جاری این میزان به 25 هزار هکتار برسد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در سال جاری دولت 264 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است، اضافه کرد کرد: به دنبال آن هستیم تا در استان قزوین نزدیک به 100 هکتار گلخانه نوین راه‌اندازی و در سال آینده هم از کشت صیفی‌جات در فضای باز جلوگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار