نماینده ولی‌فقیه در قزوین:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه شناخت ابعاد سلامت جسمی و روحی انسان بدون انسان‌شناسی میسر نیست، گفت: باید تلاش کنیم بُعد معنوی و الهی انسان را شناخته و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۳۵۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 04 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی صبح امروز در دیدار اعضای شورای خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوین اظهار داشت: شناخت ابعاد سلامت جسمی و روحی انسان بدون انسان‌شناسی میسر نیست.

وی تصریح کرد: انسان در نگاه معنوی و الهی با آنچه که امروز در مکتب غرب و نگاه‌های مادی به انسان معرفی می‌شود، بسیار متفاوت است و باید تلاش کنیم بُعد معنوی و الهی انسان را شناخته و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: شناخت انسان بدون شناخت جهان هستی و باور درست و صحیح نسبت به عالم هستی میسر نیست چرا‌که انسان یک موجود معلق و وابسته‌ای است که به عنوان ممکن‌الوجود به واجب‌الوجود وابستگی دارد.

عابدینی خاطرنشان کرد: اگر جهان هستی را نشناسیم و نسبت به نقشه عالم آگاهی نداشته باشیم، جایگاه انسان را نمی‌توانیم به درستی درک کنیم.

وی بیان کرد: جهان به دو دسته جهان مادی و جهان هستی تقسیم‌بندی می‌شود و متأسفانه در نگاه غربی که بسیاری از علوم آکادمیک ما اقتباس از نگاه‌ آن‌ها است، تنها به بُعد مادی جهان توجه کرده است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در نگاه دینی جهان مادی کوچک دیده می‌شود و اگر تنها نگاه مادی به جهان داشته باشیم و اهمیتی به جهان هستی و معنوی نداشته باشیم، نقشه‌ها برای سلامت انسان تحقق نمی‌یابد.

عابدینی اضافه کرد: سلامت و نشاط زمین بستر سلامت انسان است و اهمیت این موضوع را می‌توان در آموزه‌های دینی مشاهده کرد.

وی افزود: اگر درختی از سوی شخصی در زمین کاشته شود و تا صدها سال برای مردم ثمر داشته باشد، برای آن شخص ثواب به همراه دارد و ثواب آن حتی پس از مرگ هم به او می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: سلامت و نشاط زمین بستر سلامت انسان است و اهمیت این موضوع را می‌توان در آموزه‌های دینی مشاهده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار