معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مصالحه 76درصدي پرونده هاي ارجاعي به کارشناسان مشاوره و مددکاري طي نه ماهه سال جاري خبرداد.
کد خبر: ۳۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سرهنگ " رضا رضايي " در تشريح جزئيات اين خبر اظهارداشت: از ابتداي سال جاري تاكنون بالغ بر شش هزار و 841 نفر به مرکز مشاوره و دواير مددکاري کلانتريها در سطح استان مراجعه كرده اند که از اين تعداد چهار هزار و 828 نفر به دواير مددکاري کلانتريها مراجعه که با تلاش مشاورين و مددكاران منجر به مصالحه 76 درصدي شده است.
وي افزود: بيشتر پرونده هاي مصالحه شده در دايره مشاوره و مددکاري كلانتري هاي شهرستان شامل اختلافات زناشويي، اجتماعي ، حقوقي و نزاع و درگيري بوده که با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاران کلانتري ها با چندين جلسه پيگيري و رسيدگي منجر به مصالحه شده است.
معاون اجتماعي استان در تشريح عملکرد دواير مددکاري کلانتريها نيز گفت : واحدهاي مشاوره كلانتري ها استان به طور روزانه پاسخگوي سوالات و مشكلات شهروندان در حوزه خانوادگي، حقوقي و آسيب هاي اجتماعي هستند و شهروندان مي توانند همه روزه در ساعات اداري به اين واحدها مراجعه و از خدمات رايگان مشاوره پليس بهره مند شوند .
سرهنگ رضايي تصريح کرد: عملکرد پليس مشاور، بيانگر نگرش جامعه محوري نيروي پليس است که نتيجه كار آنها به تامين امنيت در جامعه منجر خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه بيشتر پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره ومددکاري در موضوعات خانوادگي است تاکيد کرد: خانواده‌ها بايد توجه داشته باشند که آموزش ديدن و مشاوره و مشورت و همفکري با اهل فن و مطالعه به طي مسيري هموار در زندگي کمک مي‌کند، بنابراين بايد دقت کنند که چنان چه مسايل حل نشده باقي بمانند، با گذشت زمان و افزايش مشکلات، ديگر حل آن‌ها به سادگي امکان‌پذير نيست.
معاون اجتماعي افزود: خانواده‌هاي انديشمند بايد همواره درصدد بالا بردن اطلاعات و غناي روابط زناشويي خود باشند و زماني که در اين زمينه مشکلاتي بوجود و اثرات نگران کننده‌ي آن مشخص شد، هر چه سريع‌تر به فکر راه‌حل اصلاحي و تأثيرگذار باشند و افکار و پيش‌زمينه‌ي منفي از مشاوره را از خود دور کنند و از افرادي که تخصص، رشته و تجربه‌ي آن‌ها مشاوره است کمک بگيرند و با آن‌ها هم‌فکري کنند.
سرهنگ رضايي اضافه کرد: اگر فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره‌ي تخصصي در جامعه جا بيفتند، به طور قطع تأثيرات مثبت فراواني به همراه وبه دنبال اثرات رواني مثبت در جامعه زمينه بسياري از تعارضات وآسيب هاي اجتماعي حل خواهد شد.
اين مقام مسئول تصريح کرد: طرح مشاوره فعال از ديگر اقداماتي است كه به همت كارشناسان مركز مشاوره و مددكاران اجتماعي پليس در جامعه هدف اجرا که در طي نه ماهه امسال201، جلسه آموزشي در سطح مدارس و مساجد ، ادارات که از اين تعداد 130 جلسه آموزشي در مدارس و در مقاطع مختلف تحصيلي توسط مشاورين و مددکاران کلانتريها برگزار شده است.
وي بيان داشت: در اجراي اين طرح تعداد 13 هزار و 262 نفر در جلسات مهارتهاي زندگي شرکت و از اين آموزشها بهره مند شدند.
سرهنگ رضايي در پايان خاطرنشان کرد: مركز مشاوره و خدمات روانشناسي آرامش نيروي انتظامي استان قزوين واقع در بلوار باهنر (دروازه رشت)– جنب دادسراي عمومي و انقلاب با شماره تلفن 2183456 همه روزه از ساعت 8 صبح الي14 و پنجشنبه ها 8 صبح الي 12 ظهر آماده ارائه خدمات مشاوره به صورت حضوري و تلفني در زمينه هاي روانشناختي ، خانوادگي، ازدواج، تحصيلي حقوقي و انتظامي و.... بصورت رايگان به همشهريان عزيز مي باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار