رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: آموزش های مربوط به طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در سطح مدارس این شهرستان از یک ماه پیش آغاز شده است
کد خبر: ۳۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ 13 May 2015
به گزارش تابناک گیلان، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: آموزش های مربوط به طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در سطح مدارس این شهرستان از یک ماه پیش آغاز شده است .

حسین خورشیدی با اشاره به اینکه از صبح امروز دانش آموزان دختر در المپیاد طرح دادرس به رقابت پرداختند ، افزود: 112 نفر از هشت مدرسه شهرستان در این المپیاد حضور داشتند.

وی مراحل آزمونی این المپیاد در دو بخش تئوری و عملی عنوان و اضافه کرد: دانش آموزان آستارایی در نخستین المپیاد شهرستانی در محل کانون فرهنگی امام خمینی(ره) آموزش و پرورش رقابت کردند.

وی با بیان اینکه 542 دانش آموز دوره اول دبیرستان از بین مدارس دخترانه در سال جاری آموزش طرح دادرس دیده اند ، اظهار کرد: از بین دانش آموزان آموزش دیده 112 دانش آموز به مرحله شهرستانی راه یافته و با هم به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه 531 دانش آموز پسر دوره اول دبیرستان نیز از آموزش های طرح دادرس در سال جاری بهره مند شده اند ، گفت: دانش آموزان برگزیده مدارس پسرانه نیز روز یکشنبه هفته آتی در قالب المپیاد طرح ملی دادرس در محل کانون فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) آستارا رقابت می کنند.

بگفته رییس جمعیت هلال احمر آستارا نفرات برگزیده این المپیاد در قالب دو تیم از بین دانش آموزان پسر و دختر به مرحله استانی المپیاد طرح دادرس راه می یابند.

خورشیدی این طرح را در راستای آماده سازی دانش آموزان در مواجه با حوادث و بلایای طبیعی و ارتقای سطح توانمندی آنها عنوان کرد و گفت: کنترل و ارزیابی علایم حیاتی ، احیای قلبی ریوی ، پانسمان و بانداژ ، آتل بندی ، اسکان اضطراری ، پناه گیری و تخلیه اضطراری ، اطفای حریق ، حمل مصدوم از جمله مراحل عملی آزمون المپیاد طرح دادرس بودند.

وی در ادامه با تقدیر از مسوول جوانان جمعیت هلال احمر آستارا افزود: مراحل آزمونی المپیاد طرح دادرس با مشارکت شش مربی و پنج امدادگر برگزار شد.

 حدودسه هزار نفر نیرو در قالب طرح های جوانان ، داوطلبان و امداد زیر نظر جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا فعالیت می کنند.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار