رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: توقعی که از استان در زمینه صادرات با توجه به ظرفیت تولیدی آن داریم، رسیدن به صادرات نیم میلیارد دلاری در سال است.
کد خبر: ۳۴۶۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 December 2016
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری با اشاره به رشد صادرات کشور اظهار کرد: امسال صادرات ایران در 6 ماهه نخست نسبت به سال گذشته رشد داشت، اما با این وجود صادرات کشورمان از برنامه افزایش صادرات عقب است.

وی ادامه داد: صادرات استان قم امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشت، تحولات عراق به عنوان یکی از بازارهای اصلی صادرات استان، کاهش صادرات قم را به دنبال داشت، البته این کاهش در حد زیر 10 درصد است و امیدواریم که بهتر شدن وضعیت عراق، افزایش صادرات را به این کشور شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: باید تولیدی را در استان داشته باشیم که رقابتی باشد و هزینه‌های سربار را نداشته باشد، این امر با دادن تسهیلات به واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید در حال رخ دادن است، اکنون چرخ صنعت بیشتر در حال چرخیدن است.

ذاکری با اشاره به لزوم افزایش صادرات استان قم اظهار کرد: توقعی که ما از این استان در زمینه صادرات با توجه به ظرفیت تولیدی آن داریم، رسیدن به صادرات نیم میلیارد دلاری در سال است و صادرات کمتر از 200 میلیون دلار برای استان قم کم است، باید رسیدن به صادرات 500 میلیون دلاری برای این استان باید دغدغه ما باشد.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش صادرات استان قم پذیرش هیأت تجاری خارجی در استان و اعزام هیأت های تجاری از استان قم به کشورهای دیگر است، تولیدکنندگان استان باید به کشورهای هدف صادراتی بروند و بازاریابی انجام بدهند، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی هم یکی دیگر از برنامه‌های استان قم برای افزایش صادرات است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: البته تاکنون حضور هیأت های تجاری خارجی در استان گشایشی را برای بخش تولیدی استان قم به وجود نیاورده است.

ذاکری با اشاره صادرات استان قم به کشورهای جنوب شرق آسیا اظهار کرد: در بحث صادرات فرش استان بیشتر روی کشور چین تمرکز کردیم، با افزایش سرانه درآمد مردم این کشور، چینی‌ها قدرت خرید بیشتری را پیدا کردند و اقبال برای خرید فرش قم در این کشور وجود دارد، کشورهایی همچون چین، ژاپن و کره جنوبی می‌توانند بازارهای صادرات فرش استان باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار