رئیس آب و فاضلاب روستایی بافق از تخصیص 2.6 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی شبکه آب شرب روستایی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 20 December 2016
به گزارش تابناک یزد،جواد فلاح  اظهار داشت: به علت قدمت چندین ساله شبکه داخلی آبرسانی و فرسوده بودن لوله های خط انتقال درون شبکه، 20 درصد آب روستایی هدر می رود.
وی گفت: این اعتبار به منظور بازسازی و مرمت شبکه و همچنین جلوگیری از هدر رفت آب اختصاص داده شده و هم اکنون پروژه مرمت، بازسازی و تعویض لوله های فرسوده در روستاهای تحت پوشش در دست اجراست.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بافق بهسازی و مرمت شبکه ها و ساخت مخازن آب شرب روستایی را ضروری خواند و گفت: تامین آب روستاهای خوسف، قطرم و حسن آباد نیاز به توجه جدی تری داشت و اجرای طرح و تکمیل ایستگاه پمپاژ روستای خوسف و حفر و کفشکنی چاه آب برای قطرم از محل این اعتبارات هزینه شده است.
فلاح بابیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ساخت ایستگاه پمپاژ روستای خوسف در نظر گرفته شده بیان کرد: آب قنات این روستا از سختی بالایی برخوردار است و هر از گاهی لوله خط انتقال دچار رسوب گرفتگی می شود.
وی ادامه داد: لوله های مسیر خط انتقال به طول 5.5 کیلومتر تعویض و تا پایان سال این خط به بهره برداری می رسد و آب هدر رفته از قنات خوسف به مجموعه آبرسانی این روستای اضافه خواهد شد.
فلاح همچنین مشکل عمده آب شرب روستای قطرم، چاه شهدا و شهید بهشتی را یادآور شد و گفت: یک حلقه چاه به عمق 150 متر در این محدوده حفر شد اما به علت دبی کم آب در یک ماه گذشته، درخواست مجوز کفشکنی از آب منطقه ای شده و ظرف 15 روز آینده عملیات کفشکنی نیز انجام می شود و چنانچه تامین آب صورت نگیرد منبع دیگری برای تامین آب شرب روستا قطرم در نظر گرفته می شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بافق با بیان اینکه اعتبار حفر چاه از محل اعتبارات استانی و بهسازی منابع آب هزینه شده است خاطر نشان کرد: قرار داد حفر چاه به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال در سال 95 بوده امام هنوز هیچ مبلغی به حساب پیمانکار واریز نشده است.
فلاح با یاد آوری اینکه 96 درصد از روستاییان شهرستان بافق از خدمات و نعمت آب شرب روستایی بهره مند هستند، از پیگیری صدور مجوز حفر یک حلقه چاه در روستای حسن آباد این شهرستان خبر داد.
سه مجتمع آبرسانی مبارکه، کوشک و سبزدشت آب مورد نیاز90درصد از روستانشینان بافق را تامین می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار