فرماندار شهرستان خاش گفت: تلاش برای به نتیجه رساندن برنامه ها و کمک به کاهش آسیبهای اجتماعی و انجام فعالیت‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر باید مردم محور باشد تا به نتیجه دلخواه برسد.
کد خبر: ۳۴۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱ 19 December 2016


به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی روز دوشنبه در نشست فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش افزود: ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم و نماز و کمک به تقویت بنیه فرهنگی و دینی در خانواده ها و جامعه و اهمیت دادن به مباحث آموزشی و اشتغالزایی و فراهم کردن امکانات فرهنگی و تفریحی در جهت کاهش دادن آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: مسدود کردن راه های قانونی برای انجام فعالیتهای مردمی خسارت آفرین است و جامعه را با مشکلات و معضلات فراوانی رو به رو می کند.
فرماندار خاش ضرورت اجرای برنامه های آگاه سازی، جمع آوری مراکز و کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز، جمع آوری قلیان خانه ها و پاکسازی محیط‌های آلوده و پرخطر را مورد تاکید قرار داد.
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز گفت: به همت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در سالجاری افزون بر پنج هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
عید محمد قلندرزهی اظهار داشت: هم اینک طرح جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر در اولویت دستگاههای دولتی، انتظامی و نظامی خاش قرار دارد.
وی ادامه داد: معضلات اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و پدیده های دیگر اجتماعی به شدت سلامت جامعه و خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است.
حجت الاسلام اکبر نیری امام جمعه موقت و رئیس تبلبعات اسلامی خاش نیز در این نشست بیان کرد: دشمنان اسلام برای نابود کردن مسلمانان و انحراف آنان به ویژه جوانان برنامه رواج اعتیاد و گرایش به مصرف مواد مخدر را در اولویت قرار داده اند.
مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش نیز ضرورت نگاه عمیق و ریشه ای به مشکلات و معضلات و پدیده های زشت اجتماعی را متذکر و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه را خواستار شد.
جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش نیز با اشاره به اینکه بخش بزرگی از معضلات و وقوع اختلافات قومی ریشه در اعتیاد دارد؛ ضرورت ایجاد اشتغال و کمک به درمان و بهبودی معتادان و تقویت مبحث گردشگری در این بخش را مورد تاکید قرار داد.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم با اشاره به اینکه خرده فروشی و مصرف مواد مخدر در سطح اماکن عمومی و پارکهای شهر و پدیده کارتن خوابی در این منطقه بیداد می کند ضرورت ایجاد و راه اندازی گشت های انتظامی را یادآور شد و افزود: با هدف کاهش دادن مشکلات اجتماعی و مقابله با معتادان پرخطر کار تخریب سکونت گاه های غیر رسمی در هسته مرکزی شهر و حاشیه شهر با همکاری دستگاههای قضایی و امنیتی و انتظامی در دستور کار شهرداری است.
قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش خاش بیان کرد: حضور کارشناسان و مقامات مسئول در مدارس و مکانهای آسیب زا با اهداف فرهنگ سازی، آگاهسازی و بررسی مشکلات و کمک به کاهش خسارتهای وارده به جامعه در کنار اهمیت دادن به مباحث ترویج فرهنگ نماز و قرآن و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی در جهت رفع مشکلات تا حد بسیار زیادی موثر است.
امین الله هاشمزهی رئیس اداره بهزیستی خاش نیز فعالیت مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز و عدم برنامه جامع برای مقابله با فعالان این مراکز را از آسیب های جدی در جهت مبارزه با اعتیاد و معضل مواد مخدر در خاش دانست.
محمد رخشانی رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش هم گفت: آموزش و آگاه سازی باید در اولویت برنامه ها باشد و سپس مباحث کنترلی و پیشگیری و درمان مورد توجه قرار گیرند.
احمد جمشیدزهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: انجام کارهای فرهنگی، آموزشی و مشاوره ای در کنار ایجاد خانه های فرهنگ نماز در واحدهای کارگری مورد توجه این اداره بوده که در همین راستا با هدف تقویت بنیه فرهنگی و دینی خانه فرهنگ، خانه نماز در کارخانه سیمان خاش ایجاد شده است.
جمع آوری قلیان خانه ها، مقابله با فروشندگان خرد مواد مخدر، پاکسازی محیط های پرخطر و تعطیل کردن کمپ های ترک اعتیاد غیرمجاز، تسهیل در مباحث اشتغالزایی و توجه به مصوبات نشستها و کارگروهها و سامان دهی حاشیه شهر و گسیل داشتن خدمات به این مناطق و گسترده کردن آموزشها در سطح جامعه، مدارس و دانشگاهها از مصوبات مهم این نشست بود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار