رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی بافق با اشاره به اینکه تابستان امسال با کمترین مشکل تامین آب روبرو بودیم گفت: در حال حاضر به 9 روستای بافق به صورت سیار آبرسانی انجام می شود.
کد خبر: ۳۴۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 18 December 2016
به گزارش تابناک یزد،جواد فلاح اظهار داشت: اغلب روستاها در پیک مصرف، با مشکل کم آبی یا نبود آب روبرو می شوندکه تلاش شده تا این مشکلات به حداقل برسد.
مدیر آبفار بافق گفت: برخی از روستاها از جمله حسن آباد و مزارع اطراف آن منابع تامین آب ندارند بنابراین آبرسانی سیار بوسیله یک دستگاه تانکر و ده عدد تانکر ثابت مستقر در آبادی و مزارع،صورت می گیرد.
وی به مصرف بالای ساکنین این مزارع اشاره کرد و افزود: میانگین هفته ای 6 تانکر آب در قالب آبرسانی سیار به این روستاها و مزارع حمل می شود.
فلاح بیان کرد: همچنین برخی از روستاها مانند خوسف و بشکان بصورت فصلی مشکل تامین آب دارند و در ایام تابستان گذشته با حمل تعداد 150 تانکر، آبرسانی سیار انجام شده است.
رئیس آب و فاضلاب روستایی بافق مشکل تامین آب روستای قطرم و چاه شهدا و شهید بهشتی را یاد آور شد و تصریح کرد: این روستاها از جمله روستاهایی هستند که با توجه به حفر چهار حلقه چاه هنوز نتوانستیم منابع آبی مورد نیاز اهالی این آنها را تامین کنیم.
فلاح خاطر نشان کرد: با توجه به مشکل و نبود منابع آبی در منطقه به ناچار به طور متوسط روزانه 2 تانکر در فصل تابستان و در بقیه فصول سال، میانگین هفته ای چهار تانکر آب برای رفع مشکل مردم به روستای قطرم حمل می شود.
سه مجتمع آبرسانی مبارکه، کوشک و شیطور آب شرب مناطق روستایی شهرستان بافق را تامین می کنند و دو دستگاه تانکر نیز به صورت شبانه روز آماده آبرسانی سیار به برخی از مزارع و آبادی ها هستند.
بافق با بیش از 100 روستا و آبادی در فاصله 110 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار