مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمانشاه خبر داد:
محمودرضا نیازی گفت: بیش از 750 کیلوگرم پنیر غیراستاندارد که در یکی از واحدهای تولید شیر و لبنیات استان به علت آلودگی میکروبی، غیراستاندارد تشخیص داده شد و پیش از عرضه به بازار امحاء گردید.
کد خبر: ۳۴۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 18 December 2016

به گزارش تابناک کرمانشاه، محمودرضا نیازی اظهار کرد: در جریان بازرسی‌های کارشناسان این اداره کل از مراکز تولید و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری، 188 قالب پنیر سفید نسبتا چرب در بسته بندی های چهار کیلوگرمی که به صورت غیرمجاز تولید شده بود، در سردخانه یک واحدهای تولیدی تحت پوشش استان شناسایی شد.

وی افزود: پس از کشف قالب های پنیر، ضمن نمونه برداری از فرآورده تولید شده، نمونه ها برای مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه در ویژگی‌های میکروبیولوژی، فیزیک و شیمیایی مورد ارزیابی قرار گرفت که براساس نتایج آزمون، نمونه ها از نظر فاکتور میکروبی آلوده تشخیص داده شدند.

نیازی با اشاره به اینکه پروانه کاربرد علامت استاندارد مربوط به این واحد تولیدی به علت نوسان کیفیتی محصولات تولیدی و به استناد گزارش کمیسیون ماده 19 اداره کل استاندارد در کمیته علائم مطرح و رای به ابطال آن داده شد، افزود: براساس ماده 9 قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهداف و وظایف این اداره کل در خصوص نظارت بر کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد، گفت: استفاده از کالای با کیفیت حق مسلم شهروندان است و اداره کل استاندارد کرمانشاه در راستای اهداف سازمانی خویش تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسوولیت های خویش بکار بسته و همواره نظارت دقیق خویش را بر تولید و عرضه کالاهای سلامت محور دارای نشان استاندارد به کار می بندد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند که شهروندان می توانند با ارسال این کد به سامانه 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت نمایند.

نیازی در پایان گفت: مصرف کنندگان می توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 24 ساعته 1517، تلفن ثابت 3-34733381 و یا سایت اداره کل استاندارد استان به آدرس http://kermanshahstandard.ir (در بخش ارتباط با ما) در جریان قرار دهند تا با متخلفان مربوطه برخورد قانونی شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار