مدیرکل نوسازی قزوین:
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در این استان حدود 700 مدرسه تخریبی و بدون استحکام وجود دارد که نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است.
کد خبر: ۳۴۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 18 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین عسگرعلی جوانبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک با بیان اینکه حدود 3 هزار و 800 کلاس درس در مدارس استان قزوین نیازمند استانداردسازی گرمایشی است، اظهار داشت: استانداردسازی گرمایشی مدارس نیازمند حذف بخاری‌های نفتی و گازی است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نوزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در سال تحصیلی 96-95 ایمن‌سازی مدارس است، ادامه داد: در استان قزوین حدود 700 مدرسه تخریبی و بدون استحکام وجود دارد که نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی بوده که بیشتر این مدارس در روستاها واقع شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین خاطرنشان کرد: می‌طلبد خیران مدرسه‌ساز در ساخت و استانداردسازی گرمایشی مدارس این استان همکاری و مساعدت کرده و در این زمینه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

جوانبخت با بیان اینکه در 21 روستای استان قزوین دانش‌آموزان در کانکس مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: دانش‌آموزان روستاهایی از تاکستان، بویین‌زهرا، آبیک، طارم‌سفلی و آوج در کانکس مشغول به تحصیل هستند؛ با همکاری و مشارکت با بنیاد برکت 13 مدرسه در روستاها احداث شده و دانش‌آموزان از تحصیل در کانکس خارج شده‌اند.

این مسؤول عنوان کرد: دو مدرسه در روستاهای گلزور شهرستان آبیک و داغلان شهرستان تاکستان توسط خیران مؤسسه مهر گیتی کشور احداث شده که از سوی خیران این مؤسسه برای تکمیل یک مدرسه نیمه‌کاره در آبیک قول مساعد داده شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین مطرح کرد: سعی می‌شود از ظرفیت بنیاد برکت و مؤسسه خیریه مهر گیتی کشور در رفع مشکل فضاهای آموزشی این استان استفاده کنیم.

جوانبخت تصریح کرد: با توجه به آمار قابل توجه مدارس تخریبی در استان قزوین می‌طلبد مردم و خیران برای بازسازی و استحکام بنای این مدارس، مساعدت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس احداث شده از سوی کارآفرینان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و مؤسسه خیریه مهرگیتی با عنوان «مدرسه ایران من» از نظر ساخت، زیبایی و معماری منحصر به فرد بوده و ساخت آن به نحوی است که در صورت بروز زلزله دانش‌آموزان هیچ آسیبی نمی‌بینند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار