کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در قزوین:
کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در استان قزوین گفت: بررسی استعدادیابی در سنين پايين پوشش ضعف‌ها و برجسته‌سازی نقاط مثبت را به همراه دارد.
کد خبر: ۳۴۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ 15 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، استعداد‌یابی تحصیلی کودک و نوجوان عنوان همایشی بود که نخستین بار در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

این همایش در راستای اهدافی چون کمک به کشف استعدادهای تحصیلی در حالی برگزار شد که امروز ابزارها و سنجش‌های تحصیلی به سوی رفع کمبودها و نقص‌های دانش‌آموزی به پیش می‌رود.

در این همایش که از سوی مرکز مشاوره تخصصی هامون زیر نظر اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اهداف استعدادیابی تحصیلی برگزار شد مباحث مختلف استعدادیابی و راه و روش‌های آن مورد تحلیل و آموزش قرار گرفت.

کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در استان قزوین که بررسی استعدادیابی تحصیلی را مدنظر قرار داده و همایش‌هایی را در این استان قزوین برگزار کرده است، سخنران اصلی این مراسم بود.

محمود لامعی‌رامندی در این همایش با تأکید بر اینکه مدیران استانی باید نگاه ویژه‌تری را به امر استعدادیابی لحاظ کنند، اظهار داشت: استعدادیابی، استعدادپروری و استعدادسالاری رمز موفقیت در طرح استعدادیابی و انتخاب شغل فرزندان است.

‎وی عنوان کرد: استعدادها از دو نوع اکتسابی و ذاتی در هر فرد وجود دارند و این والدین هستند که باید استعدادهای فرزندان خود را دانسته و نسبت به شکوفایی آن‌ها اقدام کنند.

مدیر مرکز مشاوره تحصیلی هامون استان قزوین استعدادیابی را برای موفقیت ضروری دانست و بیان کرد: بررسی استعدادیابی در سنین پایین پوشش ضعف‌ها و برجسته‌سازی نقاط مثبت را به همراه دارد.

لامعی‌رامندی ادامه داد: نگرش کارآفرینی زمانی به وجود می‌آید که فرد توانمند شده و اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

وی استعدادیابی و شناخته شدن استعدادها را وابسته به توانمندسازی مشاوران برشمرد و افزود: شناخت استعدادها همگام و مرتبط با نیاز دانش‌آموزان در رشته‌های موردنظر باید صورت گیرد.

کارشناس ارشد مشاوره تحصیلی در استان قزوین با اشاره به اینکه استعدادیابی بهتر است در سه سطح انجام شود، یادآور شد: استعدادیابی در دوره پیش‌دبستانی، ابتدایی و راهنمایی بهتر است صورت گیرد تا افراد محصل در امر تحصیل موفقیت و مهارت لازم را کسب کنند.

گفتنی است، در کارنامه مثبت مرکز استعدادیابی تحصیلی استان قزوین تاکنون در رشد مهارت دانش‌آموزان این استان که مسیر خوبی برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان از سوی مشاوران تحصیلی ترسیم شده است، به رشد و گسترش نظام آموزشی و پرورشی کمک شایانی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار