کد خبر: ۳۴۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 15 December 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره بهداشت و درمان زندان‌های یزد گفت: برای پیشگیری از ایدز یکی از مراکزی باید مورد کنترل جدی قرار گیرد، آرایشگاه‌های زنانه هستند.

 یحیی دهقانی فیروزآبادی در همایش روز جهانی مبارز با ایدز در دانشکده امام رضا (ع) اظهار داشت: آرایشگاه‌های زنانه به دلیل انجام خالکوبی و تاتو می توانند مراکز خطرناکی برای انتقال ایدز باشند به همین دلیل کنترل و رصد فعالیت های آنها ضروری است.

وی عنوان کرد: تاتو و خالکوبی می تواند عامل انتقال ویروس ایدز هم در میان مردان و هم در میان زنان باشد و مواردی نیز گزارش شده و علت آن تعویض نکردن سوزن ها، استفاده نکردن از سوزن های یکبار مصرف و ضد عفونی نکردن وسایل و تجهیزات است.

دهقانی فیروزآبادی، یکی دیگر از راه‌های انتقال ایدز را روابط پرخطر و محافظت نشده جنسی دانست و بیان کرد: لازم است در این زمینه آموزش‌ها و هشدارها جدی گرفته شود زیرا به تدریج آمار ابتلا به ایدز به دلیل رفتارهای پرخطر و محافظت نشده جنسی و خارج از چارچوب خانواده در حال افزایش است.

وی، آموزش را رکن اصلی در پیشگیری از بیماری‌هایی نظیر ایدز دانست و افزود: این آموزش‌ها ویژه یک گروه خاص نیست و همه افراد جامعه ممکن است به نحوی نیازمند این آموزشها باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار