مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی قزوین از فعالیت 626 تعاونی در سطح استان خبر داد و گفت: سرمایه مربوط به این تعاونی ها 430 میلیارد ریال و تعداد اعضای عضو در آنها 626 هزار نفر است.
کد خبر: ۳۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷ 14 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین  ایرنا، مسعود بابایی روز سه شنبه در در همایش نقش تعاونی های منابع طبیعی در توسعه پایدار روستا و ایجاد اشتغال افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان، این آمار نشان می دهد بیش از نیمی از جمعیت قزوین عضو یک یا چند تعاونی هستند.
وی، تعداد تعاونی های فعال در حوزه منابع طبیعی در استان قزوین را نیز 10 مورد خواند و گفت: به نقش این تعاونی ها در بهره برداری مطلوب از منابع طبیعی و کمک به حفظ و مدیریت عرصه های طبیعی و جلوگیری از تخریب آنها واقف هستیم.
این مسئول با بیان اینکه گسترش تعاونی های روستایی و دهیاری ها در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی موثر است، افزود:تعاونی ها می توانند مردم سالاری اقتصادی را در جامعه حکم فرما کنند و تصدی گری و نقش دولت ها در حوزه اقتصاد بکاهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآور شد: در سطح استان 123 تعاونی روستایی با سرمایه 50 میلیارد ریالی فعال است که فعالیت آنها نقش مهمی در توسعه و عمران مناطق روستایی داشته است.
بابایی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای فعال کردن ظرفیت های استان در حوزه های اقتصادی از جمله با تقویت بخش تعاون،گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال پس از چندین سال نرخ بیکاری قزوین از میانگین کشوری کمتر شد.
وی با بیان اینکه براساس سند توسعه اشتغال استان امسال باید در سطح استان 20 هزار شغل ایجاد شود، اظهار کرد: از این رقم تاکنون 13 هزار و 200 شغل محقق شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار