رایزن اقتصادی پاکستان در ایران خواستار لغو محدودیت واردات برنج پاکستانی به ایران شد و درخواست کرد که 'ایران توپ فوتبال مورد نیاز خود را از ما بخرد و منع واردات نارنگی پاکستان نیز را لغو کند.'
کد خبر: ۳۴۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 13 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، 'نذر محمد رانجها' روز سه شنبه 23 آذر در نشستی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه افزود: ایران از سال 2010 مانع واردات نارنگی پاکستان شده که درخواست ما لغو این موضوع است.
او همچنین مدعی شد که پاکستان بهترین محصول برنج و چرم دنیا را دارد و از ایران خواست زمینه واردات این 2 محصول را مهیا کند و از توپ های چرم فوتبالی این کشور استفاده کند.
این مقام پاکستانی اظهار داشت: با وجود اینکه ایران و پاکستان 900 کیلومتر مرز مشترک دارند اما میزان مبادلات تجاری 2 طرف بسیار کم و براساس آمار رسمی حدود 380 میلیون دلار است که سهم پاکستان از این رقم تنها 35 میلیون دلار است.
رانجها افزود: با وجود داشتن خط راه آهن بین 2 کشور ماهانه تنها 2 یا سه قطار در آن تردد می کنند.
رایزن اقتصادی پاکستان پیشنهاد داد که این خط ریلی فعال شود و ترددهای روزانه تجاری در آن صورت گیرد.
تفاوت اندازه کامیون ها در ایران و پاکستان هم دیگر مشکل مورد اشاره رانجها بود که نعمت الله حقیقی، رییس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان کرمانشاه هم آن را تایید کرد و گفت: کامیون های پاکستانی استاندارد نیستند و اندازه آنها چهار برابر کامیون های ایرانی است و انتقال بار بین آنها زمانبر است.
رایزن اقتصادی پاکستان از سفر وزیر تجارت این کشور در ماه پیش رو به ایران خبر داد و گفت که یک نمایشگاه تجاری با حضور شرکت های ایرانی در فوریه 2017 در پاکستان برگزار می شود و چهارم تا هفتم مارس 2017 هم نمایشگاهی با حضور شرکت های پاکستانی در ایران بر پا خواهد شد.
او همچنین عنوان کرد که مذاکرات برای انعقاد سه قرارداد تجاری بیین ایران و پاکستان نیز در حال انجام است.
نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با سفیران کشورهای هند و افغانستان و رایزن اقتصادی پاکستان روز سه شنبه 23 آذر با هدف توسعه مبادلات تجاری در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار