مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با هدف آشنایی بیشتر کارکنان جهاد دانشگاهی اردبیل با روش‌ها و شیوه‌های جدید پدافند غیرعامل، کارگاه آموزشی با همین محوریت در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰ 08 February 2015

به گزارشبرگزاری فارس از اردبیل، فردین محمودی در جلسه هماهنگی برگزاری این کارگاه آموزشی در اردبیل اظهار کرد: به همت اداره حراست و معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل برای کارکنان این نهاد برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را ایجاد ساز و کارهای مناسب در جهت ایمن‌سازی و حفاظت از تأسیسات زیربنایی اعلام کرد و گفت: کارگاه پدافند غیرعامل در راستای توسعه فرهنگی، ارتقاء باور عمومی، تقویت عزم و اقتدار ملی نسبت به ایمن‌سازی مراکز مهم در جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در پایان این کارگاه که به مدت سه روز و 12 ساعت آموزشی با حضور یکی از مدرسان مجرب حوزه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود به شرکت‌کنندگان گواهینامه آموزشی اعطا می‌شود.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی بوده و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به بکارگیری جنگ‌افزار نیاز نداشته و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی، غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیر نظامی، فنی و مدیریتی است، بیان کرد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابه‌جایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفا، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

مدیر حراست جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اضافه کرد: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار