مسئولین به بهانه حادثه اخیر شهر مهاباد باید آسیب شناسی لازم را صورت داده و به این نکته برسند که چرا جوانان کرد براحتی مورد سوء استفاده بیگانگان قرار گرفته و بسرعت بعنوان ابزار رسیدن به اهداف آنها میشوند.
کد خبر: ۳۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵ 12 May 2015

فرماندار مهاباد گفت: رسانه‌های بیگانه یک حادثه ساده اجتماعی را به سبب دشمنی که با مردم کشورمان و نظام جمهوری اسلامی ایران دارند، بزرگ‌‌نمایی کردند ولی با روشن شدن زوایای حادثه مجبور به عقب‌نشینی شدند.

هفته گذشته دختری به علت یک حادثه ساده از طبقه چهارم هتل تارا ی مهاباد سقوط کرد و جان باخت که این امر دستاویزی برای رسانه های بیگانه و همچنین نفوذی های دشمن شد تا با موج سواری ،به حادثه بعد امنیتی داده و باعث بروز برخی اغتشاشات در سطح شهر شد.

بررسی علل تحریک جوانان کرد/جلسه استانداران ترکیه با مسئولین استانی/سالمندان دور از جامعه/مدرک گرایی افت تحصیلکرده های دانشگاه علمی و کاربردیتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما،حادثه اخیر شهر مهاباد و همچنین حوادث مشابهی که قبلا رخ داده است ،حکایت از برخی نارسایی ها در امر آگاه سازی و بصیرت عمومی دارد.مسئولین به بهانه حادثه اخیر باید آسیب شناسی لازم را صورت داده و به این نکته برسند که چرا جوانان کرد براحتی مورد سوء استفاده بیگانگان قرار گرفته و بسرعت بعنوان ابزار رسیدن به اهداف آنها میشوند.

حوادثی از این قبیل ،عدم توفیق فرهنگ سازی و تبلیغات داخل کشور را میرساند.که در این زمینه باید بدون هیچ درنگی، اقدامی قاطعانه صورت گیرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با تاکید بر ضرورت حل مشکلات رانندگان ترانزیت و حمل کالا بین ایران و ترکیه، گفت: به دنبال آن هستیم که روابط تجاری با ترکیه را به 30 میلیارد دلار افزایش دهیم.

موید حسینی صدر نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه: یک هیات اقتصادی و تجاری ترکیه وارد ایران خواهد شد.این هیئت متشکل از استانداران پنج استان این کشور به ایران سفر می کنند که تعدادی از نمایندگان مجلس ترکیه نیز دراین سفر حضور دارند.

در این اجلاس در خصوص توسعه تجارت مرزی،تسریع در امر حمل ئو نقل مسافر و بار بحث و گفتگو خواهد شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه،گفت:ما به دنبال آن هستیم که روابط تجاری با ترکیه را به 30 میلیارد دلار افزایش دهیم و تجارت مرزی را رونق بخشیم،ازاین رو باید این کنفرانس به صورت کامل انجام شود.

بررسی علل تحریک جوانان کرد/جلسه استانداران ترکیه با مسئولین استانی/سالمندان دور از جامعه/مدرک گرایی افت تحصیلکرده های دانشگاه علمی و کاربردیتابناک آذربایجان غربی:به نظر ما ،داشتن مرز مشترک با کشوری همانند ترکیه برای این استان میتواند ارمغان خوبی باشد ،به شرط اینکه مسئولین استانی بتوانند از فرصتهای پیش آمده استفاده کنند.

اما امیدواریم که پشت سر این مذاکرات، همانند مذاکرات 1+5 حرف و حدیثی نباشد.

بر اساس قانون، کمیته امداد متولی امر حمایت از سالمندان است و سازمان بهزیستی استان هیچ مسئولیتی در این امر ندارد اما زمانی که یک سالمند از لحاظ جسمی و روحی با مشکلی برخورد کرد و یا نیاز به مراقبت شبانه‌روزی داشت آن موقع سازمان بهزیستی حمایت خود را از سالمندان شروع می‌کند.

علی پرمقیاس، معاون توان‌بخشی بهزیستی آذربایجان‌غربی :با اشاره به آمار سالمندان تحت پوشش بهزیستی گفت: 287 هزار و821 نفر سالمند و معلول در استان تحت پوشش هستند که با توجه به تعداد جمعیت در هر شهر، ارومیه با درصد جمعیتی 8.22 درصد، بیشترین افراد سالمند را در خود جای داده است به طوری که در ارومیه سالمندان بالای 60 سال 79 هزار و 258 نفر و معلولین تحت پوشش 13 هزار و 548 نفر هستند.همچنین تکاب با 9.8 درصد، خوی 8 و اشنویه 6.56 درصد به ترتیب درصد جمعیتی سالمندان را تشکیل میدهند.

وی در ادامه گفت :تعداد سالمندان بالای 100 سال در ارومیه 236 نفر، خوی 41 نفر، نقده 23 نفر، بوکان 230 و نیز ماکو 10 نفر است.

بررسی علل تحریک جوانان کرد/جلسه استانداران ترکیه با مسئولین استانی/سالمندان دور از جامعه/مدرک گرایی افت تحصیلکرده های دانشگاه علمی و کاربردیتابناک آذربایجان غربی،به نظر ما،سالمندان،ذخایر تجربه ، فرهنگ وآداب و سنن هر جامعه ایی هستند.نباید با این افراد همانند جنس کهنه و از کار افتاده نگریست.اینان برکت زندگیهای یک خانواده با تمامی اعضایش میباشند.در دین مبین اسلام نیز تاکیدات بیشماری برای ارج نهادن بر سالمندان و پیران شده است.

از سوی دیگر،کسانیکه براحتی پیران و سالمندان خود را به مراکز بهزیستی می سپارندباید بدانند که روزی خود نیز ممکن است به این سرنوشت دچار شوند.

حمایت معنوی و ابراز محبت نسبت به این افراد،از هر کاری مهمتر است.اینان طبق آیات قرآن،کودکان پیری هستند که نیازمند محبت و احترام هستند.شاید این افراد در مراکز نگهداری،از لحاظ جسمی و نیازهای مادی تامین شوند اما هرگز از لحاظ معنوی و محبت نمیتوانند همانند خانه خود و اعضای خانواده خود تامین شوند.

حسین تاجیک رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی: 25 هزار نفر از دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی فارغ التحصیل شده اند؛ علاوه بر این تعداد، بیش از 17 هزار و 500 نفر در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که افزون بر 60 درصد آنها را پسران تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: همچنین هزار و 500 مدرس در این دانشگاه فرآیند آموزش های علمی کاربردی را انجام می دهند که بخش قابل توجهی از این افراد درجات بالای علمی دارند.

تاجیک افزود: کیفی سازی و ایجاد مهارت در حوزه آموزش، بررسی رشته ها و نیازهای تحصیلی جدید در استان، نظارت کامل در راستای افزایش کیفیت مراکز علمی کاربردی، زمینه سازی برای ارتقای وضعیت تدریس و حرکت به سمت تجاری سازی ایده ها از جمله برنامه های دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی به شمار می روند.

بررسی علل تحریک جوانان کرد/جلسه استانداران ترکیه با مسئولین استانی/سالمندان دور از جامعه/مدرک گرایی افت تحصیلکرده های دانشگاه علمی و کاربردیتابناک آذربایجان غربی:گسترش آموزش علم،راهی برای ترقی آن جامعه محسوب میشود.هرچقدر افراد جامعه ایی از علم و تحصیلات بیشتری برخوردار باشند ،نگرش آنان به اطراف خود صحیح تر و بهتر خواهد بود و امکان پیشرفت و اصلاح امور نیز راحت تر اتفاق می افتد.

اما متاسفانه در جامعه ما ،بیش از اینکه علم مد نظر باشد ،مدرک گرایی برای رسیدن به یک شغل راحت و پشت میز نشینی مورد هدف است و این آفتی است که گریبانگیر تحصیل کرده های امروز ما شده است.

اصلاح نگرش مردم به علم و تحصیلات عالی ،میتواند از آلام جامعه ما بکاهد.جامعه ایی که در آن همه توقع دارند که تحصیل کرده های دانشگاهی حتما باید پشت میز نشین باشند .

به نظر ما،میتوان هم تحصیلات عالی داشت و هم به کارهایی غیر از ادارات دولتی دست زد و در آن بسیار موفق شد و از یک رفاه نسبی برخوردار گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار