کد خبر: ۳۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۹ 11 December 2016
تابناک - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از کاهش رطوبت نسبی هوا و وزش باد گرم (گاهی شدید) در استان طی دو روز پیش رو خبر داد.

مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد (گرم) طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در منطقه است.
وی ادامه داد: در این بازه زمانی، سرعت وزش باد در بعضی نقاط بویژه ارتفاعات و دامنه ها گاهی شدید پیش بینی می شود که با افزایش محسوس دما و کاهش رطوبت نسبی هوا همراه خواهد بود ضمن آنکه گاهی با شمالی شدن جریانات، پدیده مه در نواحی جلگه ای دور از انتظار نیست.
 
غلامی با توصیه به جنگل نشینان و گردشگران مبنی بر خودداری از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی، از بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، شهـرداری ها و آتـش نشانی و ... خواست با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را بیاندیشند.
وی آسمان امروز گیلان را صاف تا قسمتی ابری، گاهی رشد ابر، در ارتفاعات و دامنه ها وزش باد گرم عنوان و برای فردا (دوشنبه) نیز آسمان استان را صاف تا قسمتی ابری با مه صبحگاهی، طی عصر و شب وزش بادگرم (در بعضی نقاط شدید) پیش بینی کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته را با 15 درجه مربوط به رودبار و منجیل و کمینه دما را با یک درجه مربوط به جیرنده ذکر کرد.
غلامی گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 13 و چهار درجه ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار