مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از تجهیز و بهره مندی 900 هکتار از زمین های کشاورزی پایاب سد زاگرس این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ 11 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، سعید حیدرپور روز یکشنبه در جلسه گردهمایی کشاورزان بهره بردار نواحی عمرانی سه گانه تحت پوشش سد زاگرس گیلانغرب، اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته، طرح سامانه آبیاری تحت فشار در 400 هکتار دیگر از زمین های کشاورزی این منطقه آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: طرح تشکیل و راه اندازی تعاونی آب بران برای مدیریت مصرف و برخورداری بیشتر زمین های کشاورزی گیلانغرب از آب های ذخیره شده سد زاگرس در دست اقدام است.
وی شمار بهره برداران از این طرح را 200 بهره بردار و زمین های کشاورزی زیرپوشش را نیز سه هزار و 400 هکتار در 14 روستای دهستان حومه از توابع گیلانغرب اعلام کرد و افزود: طرح تشکیل تعاونی آب بران برای واگذاری امورر و نگهداری شبکه ها به خود کشاورزان در دستور کار است.
مدیر امور اجتماعی و نظام بهره برداری طرح های تعاونی کشاورزی استان کرمانشاه نیز در سخنانی با اشاره به مزیت های مدیریت نگهداری شبکه ها و توزیع آب در زمین های کشاورزی توسط خود کشاورزان ، گفت با اجرای این طرح، هزینه های نگهداری سامانه های آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی تا یک دهم کاهش خواهد یافت. 
سهراب اسدی اظهار کرد: مهندسان ناظر این طرح، علاوه بر ارایه آموزش های لازم در زمینه های مهارتی، طراحی و استفاده از سامانه های نوین آبیاری را به کشاورزان در مناطق سردسیر تا مدت 6 ماه و در نقاط گرمسیری در مدت هشت ماه آموزش می دهند.
وی گفت: با اجرای این طرح و تشکیل تعاونی های آب بران در شهرستان گیلانغرب، اداره امور توزیع آب در زمین های کشاورزی و نگهداری سامانه های انتقال آب به خود کشاورزان واگذار خواهد شد.
شهرستان گیلانغرب 40 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سه سد زاگرس، مخزنی و سراب توان ذخیره سازی 90 میلیون مترمکعب آب برای 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت گیلان دارد که هم اکنون با ذخیره سازی حدود 70 میلیون متر مکعب آب، 2 هزار و 900 هکتار از زمین های کشاورزی پایاب این سدها را تحت پوشش آبیاری نوین قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار